نیما نکیسا پیشکسوت فوتبال درباره تاثیر حضور شفر و برانکو در تیم های پرسپولیس و استقلال در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد.

نیما نکیسا در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره تکرار قهرمانی تیم فوتبال پرسپولیس تهران در رقابت های لیگ برتر فوتبال بیان کرد: قهرمانی پرسپولیس برای تمام هواداران و پیشکسوتان ابن باشگاه مانند بازیکنان و کادرفنی شیرین است چراکه اقتدار پرسپولیس را در لیگ برتر اثبات می کند. امیدوارم این روند تا قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا تداوم یابد. این تیم از ابتدای فصل نشان داد لیاقت فتح جام را دارد اما زمانیکه خیالش از این موضوع راحت شد تا حدی تمرکزش کمتر شد که در فوتبال چنین امری طبیعی است.

///////

ثبات مدیریت و کادرفنی دلیل اصلی قهرمانی پرسپولیس است

او درمورد دلیل اصلی قهرمانی پرسپولیس در لیگ اظهار داشت: ثبات مدیریت و کادرفنی دلیل اصلی قهرمانی پرسپولیس است. یادمان نرفته است که در سال های پیش این تیم به دلیل تغییرات مداوم بازیکنان و مربیان از کورس مدعیان خارج شده بود اما از زمان حضور برانکو با توجه به حمایتی که مدیریت از این سرمربی خوش فکر انجام داد بار دیگر به قدرت اول فوتبال ایران تبدیل شد.

برانکو کاری کرد که مربیان بزرگ خارجی قبلی در آن ناکام بودند

نکیسا خاطرنشان کرد: از طرفی توانایی های فنی بازیکنان و کادرفنی پرسپولیس هم را می توان یکی دیگر از دلایل اصلی موفقیت های اخیر این تیم نام برد. برانکو کاری انجام داد که در سال های پیش پرسپولیس با صرف مبالغ کلان و جذب مربیان بزرگ هم در انجام دادن آن ناکام بود. این امر نشان از کیفیت و هوش این مربی بی حاشیه دارد. ثبات در کادرفنی منجر به هماهنگی و هارمونی بازیکنان شد و این امر تکرار قهرمانی پرسپولیس را در فاصله سه هفته مانده به اتمام رقابت ها به دنبال داشت.

 

///////

به جز گادوین منشا تمام بازیکنان پرسپولیس فصل ایده آلی داشتند

دروازه بان اسبق پرسپولیس تهران درباره کلیدی ترین نفرات در راه قهرمانی مجدد این تیم اظهار داشت: به جز گادوین منشا که در این فصل از روزهای اوجش فاصله گرفته است سایر بازیکنان پرسپولیس در شرایط ایده آلی بودند و تمام آنها مانند منشا در قهرمانی سهیم هستند. با این وجود من نقش سید جلال حسینی، وحید امیری، علی علیپور و علیرضا بیرانوند را در این قهرمانی تاثیرگذارتر می دانم.

نکیسا درمورد دلیل افت گادوین منشا نسبت به زمان بازی او در پیکان تصریح کرد: اصولا بازبکنان خارجی در سطح منشا با توجه به تعهدی که با باشگاه ها دارند سعی می کنند بهترین عملکردشان را ارائه دهند اما به صورت دقیق نمی توانم بگویم دلیل افت این مهاجم نیجریه ای در فصل جاری چیست. شاید منشا نتوانسته است خودش را با شرایط تیم بزرگی مانند پرسپولیس وفق دهد.

 ///////

شفر و برانکو مربیانی نبودند که برای پرکردن جیب دلال ها به ایران بیایند چراکه آنها بار فنی فوتبال ایران را افزایش دادند

مربی سابق تیم های نفت تهران و مشکی پوشان مشهد درمورد تاثیر حضور مربیانی مانند برانکو ایوانکوویچ و وینفرد شفر در لیگ ایران گفت: همیشه گفته ام اگر در انتخاب مربیان خارجی با دقت عمل شود و مربیانی به فوتبال ایران بیایند که بار فنی آن را افزایش دهند می توانیم به اهدافمان نزدیک شویم اما اگر برعکس این موضوع عمل شود و مربیان خارجی بی کیفیت تنها برای پر کردن جیب خودشان و دلال ها وارد فوتبال کشورمان شوند، باید منتظر پسرفت این فوتبال باشیم. شفر و برانکو مربیان کارنامه دار و بادانشی هستند که سطح بازی استقلال و پرسپولیس را به استانداردها نزدیک کردند. شک ندارم اگر باشگاه استقلال قرارداد شفر را تمدید کند، فصل آینده رقابت جذابی را برای کسب قهرمانی لیگ شاهد هستیم.

///////

اگر تیم های ایرانی تا این اندازه که مدنظر کی روش است بی کیفیت بودند، به راحتی راهی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان نمی شدند

نکیسا درباره جنجال های ایجاد شده بین مربیان لیگ برتری با کارلوس کی روش برای حضور بازیکنان در اردوهای آماده سازی تیم ملی گفت: شاید کی روش برای اینکه بازیکنان تیم ملی را بیشتر برای آماده سازی در اختیار داشته باشد حق دارد اما شیوه بیان این درخواست به هیچ وجه درست نیست. سرمربی تیم ملی حق ندارد به این شکل درمورد همکارانش صحبت کند. اگر تیم های ایرانی و مربیان کشورمان تا این اتدازه ای که مدنظر کی روش است، بی کیفیت هستند به راحتی ۲ تیم ما به مرحله بعدی لیگ قهرمانان صعود نمی کردند و ذوب آهن هم در آستانه تحقق این امر قرار نمی گرفت. کی روش باید حرمت مربیان و بازیکنان را حفظ کند.

او افزود: اگر نوع گفتمان و انتقادات کی روش بهتر شود بدون شک مربیان ایرانی هم با کمال میل با تیم ملی همکاری می کنند چرا که در نهایت هدف همه موفقیت تیم ملی در جام جهانی است.

 ///////

وقتی دلار به کی روش می دهیم انتظار صعود به دور دوم جام جهانی غیر منطقی نیست

دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه درمورد شانس صعود این تیم به مرحله بعدی جام جهانی ۲۰۱۸ اظهار کرد : زمانیکه مربی بزرگی مانند کارلوس کی روش را با قیمت نجومی به ایران می آوریم و هفت سال به او فرصت می دهیم، انتظار صعود به مرحله دوم جام جهانی غیر منطقی نیست در غیر این صورت به هیچ وجه صلاح نیست در بحران های اقتصادی این هزینه های گزاف را به سرمربی تیم ملی و آماده سازی این تیم اختصاص بدهیم.

 هواداران تیم ملی با ارائه بازی زیبا مقابل اسپانیا و پرتغال راضی می شوند

او افزود: تکلیف اسپانیا و پرتغال در سطح اول فوتبال جهان مشخص است و ما در وضعیت عادی نمی توانیم بگوییم تیم ملی از مرحله گروهی جام جهانی صعود می کند. باید انتظارات از کی روش و شاگردانش معقول باشد. فکر می کنم اگر تیم ما بتواند بازی های زیبایی در جام جهانی انجام دهد، رضایت مردم برآورده می شود.

کارشناس فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: تیم هایی مانند اسپانیا و پرتغال از لحاظ ساختار، شیوه مدیریت، استعدادیابی، کمیته های اقتصادی، مباحث مالی، تاکتیک پذیری و هر چیز دیگری که فکرش را بکنید، سال ها از فوتبال ایران جلوتر هستند. بازیکنان در کشورهای مدرن از دوران کودکی تاکتیک پذیری را یاد می گیرند و زمانیکه به سطح تیم ملی بزرگسالان می رسند دیگر سرمربی تیم زمان زیادی از تمرین را به این موضوع اختصاص نمی دهد درحالیکه در ایران اینگونه نیست و بازیکنان کشورمان زمانی که به سطح بازی در تیم های بزرگسالان می رسند باید تحت آموزش های تاکتیکی قرار بگیرند.

///////

سیرالئون از تیم های دسته اولی ایران هم شکست می خورد

نکیسا درمورد حواشی بازی های تدارکاتی تیم ملی گفت: همه می دانند که هماهنگی این بازی ها از چه طریقی انجام می شود و چه افرادی از آن سود می برند. به نظر من بسیاری از تیم های لیگ دسته اول ایران به راحتی می توانستند تیمی مانند سیرالئون را شکست دهند. از طرفی تا جایی که من اطلاع دارم در کنار لغو بازی با سوریه، هماهنگی دیدار ایران و یونان هم به مشکل خورده است. اگر این دیدار هم لغو شود، واویلا است چراکه یونان بهترین حریف تدارکاتی ایران پیش از جام جهانی ۲۰۱۸ است. در شرایطی که دیگر تیم های آسیایی مانند ژاپن، عربستان، کره جنوبی و استرالیا با انجام دادن بازی با تیم های درجه یک دنیا به بهترین شکل خودشان را برای حضور در جام جهانی آماده می کنند باید تاسف خورد که دیدار ایران و یونان هم لغو شود.

او ادامه داد: اعتقاد دارم فدراسیون فوتبال باید این موضوع را مدیریت کند چراکه ایران قرار است در جام جهانی به مصاف حریفانی برود که یک سر و گردن از ما بالاتر هستند. در شان و شخصیت تیم ملی ایران به عنوان بهترین تیم آسیا و یکی از تیم های شرکت کننده در جام جهانی نیست که چنین اتفاق هایی در بازی های تدارکاتی اش رخ بدهد.

///////

شفر اعتماد به نفس بازیکنان استقلال را بازگرداند

نکیسا درمورد بازگشت استقلال به اوج با هدایت وینفرد شفر آلمانی تصریح کرد: شفر شرایط بسیار خوبی در استقلال به وجود آورده و با تزریق فعل خواستن به این تیم کاری کرده که اعتماد به نفس به بازیکنان استقلال بازگشته است. نتایج این تیم در لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا نشان می دهد که شفر بدون دلیل در ۲ جام جهانی شرکت نکرده است. استقلال و پرسپولیس قوی تیم ملی قدرتمند تری را هم به دنبال دارند و در کنار آن جذابیت لیگ را هم افزایش می دهند.

لیگ ایران تحت تاثیر وضعیت اقتصادی کشور است

کارشناس فوتبال ایران درمورد نقاط قوت و تاریک لیگ هفدهم گفت: لیگ ایران تحت تاثیر وضعیت اقتصادی کشورمان قرار دارد و زمانیکه مسائل مالی دچار نوسان می شود شرایط باشگاه ها هم تحت تاثیر قرار می گیرد. بسیاری از تیم ها نتوانستند به تعهداتشان نسبت به بازیکنان عمل کنند. این امر جزء نکات منفی فوتبال ایران در سال های اخیر است. معرفی برخی بازیکنان به عنوان پدیده هم از نقاط قوت لیگ بود. از طرفی اردوهای تیم ملی به باشگاه ها ضربه زد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۲۶ فروردين ۱۳۹۷
من با نظر شما اقای یحیی کاملا موافقم.
Germany
جعفرنژاد
۲۱:۵۵ ۲۵ فروردين ۱۳۹۷
خود نکیسا چی کار کرد اصلا دروازه بان خوبی نبود مثل عابد زاده آهار نظران یا بیرانوند یک چیزی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۲۵ فروردين ۱۳۹۷
باختن پرگل در جام جهانی برابر بوسنی چه شور و نشاطی ایجاد کرد؟ یا همین مساوی آخر اینها کجا غرور ملی دارد؟ فرض بر اینکه در جام جهانی به اسپانیا گل بزنند اما وقتی نرخ بیکاری و... اینقدر زیاد است دیگه خرج کردن فوتبال برای چیست؟چه دردی از جوانان را دوا می کند؟
Iran (Islamic Republic of)
ا
۲۲:۴۷ ۲۴ فروردين ۱۳۹۷
بازم قبل از چام جهانی تیشه را دستم گرفتیم و میخوایم بزنیم به ریشه ی تیم ملی . بابا هنوز جام جهانی شروع نشده بذارین بازی ها که تمام کشد و تیم ملی نتیجه نگرفت بعد تبر و تیشه هاتون رو بردارین . الآن باید همه ما تیم ملی رو تشویق کنیم
Canada
ناشناس
۲۲:۰۲ ۲۴ فروردين ۱۳۹۷
نکه شما خودت پولکی نیستی
Canada
ناشناس
۲۲:۰۲ ۲۴ فروردين ۱۳۹۷
این اقا پول خوبی میگیرد .به این خاطر مانده و میتواند در کشور مانور بدهد .همه را شناخته .ریز و بم کار دستش امده .عاشق کسی نیست بجز پول .اینشالا به اندازه پولی که میگیرد .کار کند و بس
Iran (Islamic Republic of)
یحیی
۱۹:۵۰ ۲۴ فروردين ۱۳۹۷
از زمانی که کی روش مربی تیم ملی شده مرتب می شنویم که او دستمزد زیادی می گیرد . البته این موضوع فراگیر شده و از هر صنفی بدون تحقیق این موضوع را بیان می کنند. قابل توجه این افراد .. کی روش مربی بزرگ و سطح اول جهانی است . عملکرد او به این شرح است.
۱- در فوتبال ایران که نه مدیریت درست و حسابی دارد نه زیر ساختهای مناسب دارد نه ورزشگاه و چمن مناسب دارد نه لیگ معتبری دارد ، تیم ملی را نزدیک ۷ ۸ سال است که در سطح اول قاره نگه داشته است .
۲- کی روش دو دوره متوالی در میان غولهای فوتبال آسیا تیم ملی را راهی جام جهانی نموده است کاری که قبل از یک رویا بود و به سختی تمام یکی دو دوره با شانس امکان پذیر شد.
۳- سبک فوتبال ایران با حضور کی روش تغییر کرده و او سبکی جدید که مورد احترام کشورهای صاحب فوتبال دنیاست را در تیم ملی بوجود آورده تیم با برنامه بازی می کند .برای ۹۰ دقیقه برنامه دارد . از روش بکش زیرش فاصله گرفته اووووووه
۴- پاداشهایی که پس از صعود به جام جهانی از طرف فیفا به فدراسیون ما تعلق گرفته راهم حساب کنید که بخش مهمی از هزینه ها را پوشش داده است.
۵ - نمی خواهم این وضعیت را با قبل از حضور کی روش مقایسه و توصیف کنم . خود مخاطبین عزیز بهتر می توانند مقایسه کنند.
۶- راستی از اردو ها و بازی های تدارکاتی که نیاز اساسی هر مربی است هم آن چنان خبری نیست و با کشورهای صاحب فوتبال آسیا بسیار فاصله دارد.
حال با این اوصاف و با این عملکرد خوب آیا بابت غرور ملی نوجوانان و جوانان این سرزمین و شور نشاط اجتماعی که ایجاد کرده دستمزد زیادی می گیرد.
Iran (Islamic Republic of)
پـرسپولیسی
۱۵:۵۹ ۲۴ فروردين ۱۳۹۷
تــــــــــــــــــمام حــــــــــــــــــــــرفاش بدون استثنا عاقلانه و منطقی بود اقای نکیسا .
شرط میبندم سیرالئون و تیم محلی شهـرماهم میبرد .
اقلا باعراق و آذربایجان و چنتا کشور ازامریکای لاتین که مینونسیم یه بازیای باکیفیتری انجام بدیم و برگزارکنیم .
تیم ملی هم متأسفانه باپرسپولیس افت کرده .
ضمنا بیرانوند اصلا درچهارچوب دروازه مطمئن نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۲۴ فروردين ۱۳۹۷
عجب
آخرین اخبار