ربیعی گفت: نگاه خبیثانه و مواضع سیاسی عربستان نسبت به ایران،باعث ممانعت حضور اساتید، قاریان و داوران مصری و ... شده است.

در آستانه برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم، حسن ربیعی مسئول کمیته مدعوین مسابقات، در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درخصوص دعوت از نمایندگان کشور‌های اسلامی و اروپایی گفت: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده در سازمان اوقاف برای برگزاری مطلوب مسابقات بین اللملی قرآنی، سطح مدعوین و مهمانان خارجی ما به دو بخش مهمانان و مدعوین که همه آنها از شخصیت های قرآنی و فرهنگی کشورهای اسلامی هستند، درنظرگرفته شده است. به همین منظور با توجه به ممیزی ها و فراخوانی که به متسابقین قرآنی در بخش های حفظ و قرائت داده‌ایم، میزبان بانوان، آقایان، دانشجویان و طلاب هستیم. همچنین برای حضور متسابقین با در نظرگرفتن سطح قاریان و حُفاظ، آزمون های کوچکی توسط شورای فنی به عنوان تِست از آنها گرفته می شود.

وی با اشاره به حضور مهمان‌ها و مدعوین ویژه فرهنگی و قرآنی جهان اسلام بیان کرد: به صورت خاص با یک برنامه ریزی ویژه ای که از طریق رایزن های فرهنگی انجام شده است، از وزاری اوقاف و علمای کشورهای اسلامی دعوت شده است و برای رسیدن به نتیجه نهایی در حال پیگیری هستیم، که انشالله امسال مسابقات را با حضور پرشورتری قدرت و عظمت قرآنی نظام جمهوری اسلامی ایران را در محضر مهمانان خارجی به نمایش بگذاریم.

مسئول کمیته مدعوین مسابقات قرآنی با اشاره به دعوت از 5 قاره دنیا برای حضور در مسابقات گفت:همه کشورها اعم از اسلامی و غیراسلامی که دارای تشکلهای قرآنی و مذهبی هستند، می توانند نمایندگان خودشان را به مسابقات بین المللی ایران معرفی کنند، البته برای کشورهایی که با ایران مواضع سیاسی دارند، پیش بینی های لازم انجام شده است و سعی کردیم مشکلاتی برای جامعه قرآنی و مدعوین آن کشور ایجاد نشود، احیانا اگر هم قادر به حضور در مسابقات نباشند، دلیل آن مشخص است.
 
ربیعی ضمن بیان اینکه ما یک دعوت رسمی به همه متسابقین، فعالان و اساتید قرآن در سطح دنیا انجام داده‌ایم، اظهار کرد: متاسفانه بعضی از کشورها و مواضع سیاسی و نگاه خبیثانه‌ای که نسبت به فعالیت‌های قرآنی با محوریت جمهوری اسلامی ایرانی دارند، باعث کارشکنی می شود و یه دنبال تضعیف مسابقات ما هستند. به طور مثال کشور عربستان به منظور کمرنگ نشان دادن فعالیت های قرآنی ایران، همزمان با مسابقات بین اللملی قرآن کریم برگزار می شود و باعث ممانعت حضور داوران، اساتید قرآنی و متسابقین در جمهوری اسلامی ایران می شوند.
 
وی با اشاره به حضور متسابقین در ایران و برنامه ریزی های انجام شده برای پذیرایی آنها، ادامه داد:همچنین در روند مسابقات برنامه های متعددی از جنبه های آموزشی، تفریحی و فرهنگی برای متسابقین خواهیم داشت، که انشاالله بعد از تصویب برنامه ها اطلاع رسانی خواهیم کرد.

مسئول کمیته مدعوین مسابقات قرآنی در پایان گفت: یکی از نکات ویژه در مسابقات امسال، مشارکت دستگاه های مختلف کشور است، که جای دارد از همه نهادهای اجرایی؛ وزارت فرهنگی کشور، امور خارجه، سازمان فرهنگ و ارتباطات، سپاه جمهوری اسلامی ایران، جامعه المصطفی، دانشگاه جامعه علوم قرآنی و صدا و سیما به صورت ویژه تقدیر کنم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار