رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: هشتمین انتخابات مجمع نمایندگان طلاب برگزار شد که ۱۹۷ نفر برای هشتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب رأی آوردند.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ حجت‌الاسلام والمسلمین احمد فرخ‌فال رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم سه شنبه شب در هشتمین مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم که در ساختمان جامعه مدرسین برگزار شد اظهار کرد: مجمع نمایندگان طلاب و فضلا، یادگار امام خمینی (ره) است که در منشور روحانیت از جامعه مدرسین خواستند تا جمعی را به عنوان حلقه وصل طلاب و فضلا و ارکان حوزه و جامعه مدرسین تعیین کنند.

وی افزود: جامعه مدرسین در پاسخ به مطالبه رهبر کبیر انقلاب، اساسنامه‌ای را با عنوان مجمع نمایندگان تنظیم و توسط رئیس وقت جامعه مدرسین در پاسخ به مطالبه امام، مجمع نمایندگان طلاب و فضلا را پیشنهاد کردند که امام خمینی (ره) نیز از این پیشنهاد استقبال کردند و این مجمع شکل گرفت.

رئیس ستاد انتخابات هشتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب خاطرنشان کرد: انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلا هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود که در سال ۹۶ نیز هشتمین دوره انتخابات برگزار شد.

وی افزود: تشکیل ستاد انتخابت و تهیه آمار طلاب و فضلا و واجدین رأی از جمله مراحلی بود که توسط ستاد انتخابات انجام شد، از مرکز مدیریت حوزه علمیه آمارگرفته شد و پس از تائید حدنصاب نمایندگان برای هر حوزه مشخص شد.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: حدود 600 نفر از اساتید و طلاب برای شرکت در هشتمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان طلاب ثبت‌نام کردند و برای 524 نفر پرونده تشکیل داده شد و 430 نفر از افراد دارای شرایط نمایندگی برای 148 حوزه نمایندگی مشخص شدند.

فرخ فال گفت: هشتمین انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و در روزهای 19 و 20 اسفندماه در سه مکان فیضیه و پردیسان و شهرک  مهدیه برگزار شد، تدبیری که شمارش آرا انجام شد در دوره هفتم نداشتیم که نتیجه این شد که 197 نفر برای هشتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب رأی آوردند.

انتهای پیام/ت

وظیفه مجمع نمایندگان ارتباط میان طلاب و مدیریت کلان حوزه‌های علمیه است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار