عضو حزب موتلفه گفت: متأسفانه پدیده قبیله‌گرایی جناحی اجازه ثبات شغلی را نمی‌دهد و مانع پیشرفت کشور در مباحث مختلف می‌شود.

قبیله گرایی سیاسی خسارات فراوانی را برای دستگاههای اجرایی کشور به وجود می‌آوردحمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه قبیله‌گرایی سیاسی و جناحی یک گرفتاری و از دیگر موانع پیشرفت است، اظهار کرد: قبیله‌گرایی سیاسی سالهاست که گریبانگیر کشور شده، چرا که ما احزاب قوی در کشور نداریم و جریان‌های سیاسی به این آفت روی آورده‌اند.

وی افزود: وقتی جریانی در مجلس و دولت به قدرت می‌رسد به دلیل داشتن رفتارهای قبیله‌گرایانه دست به تسویه‌حساب سیاسی می‌زند و مدیرانی که سالها به تجربه‌اندوزی پرداخته و کارکرد مثبتی دارند را کنار می‌زنند و مدیران صفر کیلومتر جناح خود را جایگزین می‌کنند.

ترقی تصریح کرد: بروز این پدیده در دستگاه‌های اجرایی باعث می‌شود تا حاصل سالها تجربیات مدیران نابود شده و سوابق فعالیت‌ها و پروژه‌ها از بین برود، در واقع مدیریت جدید باید اداره امور را از صفر آغاز کند و به محض اینکه به پایان تجربه‌اندوزی می‌رسد، باید کار را به فرد صفر کیلومتر دیگری واگذار کند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بیان کرد: پدیده مخرب قبیله‌گرایی سیاسی خسارات فراوانی را برای دستگاه‌های اجرایی کشور به وجود آورده و مانع پیشرفت می‌شود و رهبر معظم انقلاب بارها به این موضوع تاکید کرده اند.

وی ادامه داد: اگر به کشورهای توسعه‌یافته‌ای مانند آلمان و فرانسه دقت کنیم، خواهیم دید که مدیریت‌ها از ثبات و نظم قابل ملاحظه‌ای برخوردارند، به نحوی که ممکن است یک مدیر 50 سال در یک پست باقی بماند، در نتیجه تجربیات این فرد به مدیران بعدی منتقل شده و ثبات شغلی ایجاد خواهد شد و در نهایت کشور رشد چشمگیری را در مسائل مختلف تجربه خواهد کرد. در کشور ما متأسفانه پدیده قبیله‌گرایی جناحی اجازه چنین ثباتی را نمی‌دهد .

وی با اشاره به وجود پدیده قبیله‌گرایی در بدنه دولت روحانی، خاطرنشان کرد: دولت روحانی به دلیل آنکه از جریان اصلاح‌‌طلب تأثیر می‌پذیرد، تغییرات قابل ملاحظه‌ای را در دوره‌های اول و دوم به وجود آورد که مصداق بارز قبیله‌گرایی سیاسی است، به طوری که یک نفر مدیر اصولگرا را نمی‌توانید در بدنه دولت پیدا کنید، در حالیکه مگر می‌شود در جناح اصولگرا مدیران باتجربه وجود نداشته باشد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزود: وقتی قبیله‌گرایی در دستگاه‌های اجرایی وجود داشته باشد، کار در دست جناحی خاص قرار گرفته و به دلیل آنکه عناصر محدودی در یک جناح وجود دارند، طبیعتا در نظام اجرایی کشور اخلال به وجود خواهد آمد. همینطور که امروز چالش‌های بسیاری در مسائل ارزی و اقتصادی کشور مشاهده می‌کنیم که ارتباط با این پدیده مخرب نیست.


انتهای پیام/

 

آثار قبیله گرایی سیاسی در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار