عضو حزب موتلفه اسلامی گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی سبب می‌شود که غربی‌ها نتوانند از اهرم تحریم اقتصادی علیه ما استفاده کنند.

ترقی: با تحقق اقتصاد مقاومتی غربی‌ها نمی‌توانند از اهرم تحریم علیه ما استفاده کنند/باید شاخصه‌های ارتجاع در جامعه را تبیین کنیمحمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ؛با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر  «لزوم حفظ و تقویت روحیه‌ی مردمی و پرهیز از اشرافی‌گری» اظهار کرد: یکی از مواردی که مقام معظم رهبری همواره مورد تأکید قرار می‌دهند، پرهیز مسئولان از اشرافی‌گری و ترجیح ثروتمندان به مستضعفان است.

وی افزود: متأسفانه در برخی دستگاه‌های اجرایی کشور و سبک زندگی بعضی مسئولان شاهد روحیه اشرافی‌گری و عدم همسانی آنها با اقشار متوسط جامعه هستیم.

ترقی تصریح کرد: البته در دولت دوم روحانی برخی از وزرایی که سبک زندگی اشرافی داشتند، کنار گذاشته شدند، اما به نظر می‌رسد که کماکان این سبک زندگی در برخی مسئولان وجود دارد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بیان کرد: خوشبختانه با تأکید مقام معظم رهبری گرایش به اشرافی‌گری در حال تبدیل شدن به یک ضدارزش است، اما امیدوارم که در سال آینده مبارزه بیشتری با این ضایعه رفتاری شود.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر  «جدی گرفتن اقتصاد مقاومتی و اصول آن» از جمله تولید داخلی، منع واردات غیرضروری، جلوگیری از قاچاق کالا و ایجاد اشتغال گفت: متأسفانه تحقق این امر با مقاومت برخی از دستگاه‌های کشور روبرو شده و به جای آنکه این سیاست در بطن جامعه و دستگاه‌های مختلف اجرایی شود، برخی نهادها قراردادهای برون‌مرزی را به درونی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های خارجی را به استفاده از توانمندی‌های داخلی ترجیح می‌دهند.

ترقی اذعان کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی سبب می‌شود که غربی‌ها نتوانند از اهرم تحریم اقتصادی علیه ما استفاده کنند، اما به نظر می‌رسد که ما علی‌رغم تأکیدهای مکرر مقام معظم رهبری نتوانسته‌ایم در این زمینه به توفیق چشمگیری دست پیدا کنیم، لذا انتظار می‌رود که مسئولان کشور در سال آینده نسبت به این مسئله مهم جدیت بیشتری نشان دهند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مهمترین آفت همه انقلاب‌ها «ارتجاع» به معنای سست‌شدن، توقف و بازگشت به اوضاع قبلی است، خاطرنشان کرد: عده‌ای نیز از قطار انقلاب پیاده شده و به جرگه دشمنان پیوسته‌اند که این امر نمونه‌ای از ارتجاع سیاسی است.

ترقی در پایان خاطرنشان کرد: طبق تأکید مقام معظم رهبری ما باید شاخصه‌های ارتجاع را در جامعه تبیین کرده و اشخاصی که مورد ارزیابی قرار می‌گیرند را با این مولفه‌ها تطبیق دهیم و اگر دچار ارتجاع شده‌اند، باید با آنها برخورد شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۰۱ فروردين ۱۳۹۷
عجب
آخرین اخبار