دخیل کردن عواملی جز شایسته سالاری در انتصابها  مکنب امام و انقلاب را زیر سوال می‌برددبیرکل جمعیت جانبازان گفت: فامیل‌سالاری یک اقدام پنهان ضدانقلابی است و باعث می شود افراد روابط پنهان را در بدست آوردن موقعیت‌های شغلی دخیل کنند.

مجتبی شاکری دبیرکل جمعیت جانبازان در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به پدیده فامیل‌سالاری در برخی نهادهای کشور، اظهار کرد: رواج این پدیده خلاف آرمان‌های انقلاب، مکتب امام، نظر مقام معظم رهبری و مشی خون شهداست.

وی با اشاره به اینکه رواج این آفت مخرب سرمایه اجتماعی و اعتماد جمعی را تهدید می‌کند، افزود: افرادی که برای اخذ مدرک تحصیلی زحمت کشیده‌اند، باید به کار گرفته شوند، اما مشاهده می‌کنیم که در برخی دستگاه‌ها برخی اشخاص به واسطه داشتن آشنا و فامیل در موقعیت‌های عالی قرار می‌گیرند.

شاکری با تأکید بر اینکه فامیل‌سالاری یک اقدام پنهان ضدانقلابی است، تصریح کرد: بروز چنین آفت‌هایی باعث می‌شود تا افراد جامعه عواملی غیر از شایسته‌سالاری مانند روابط پنهان را در بدست آوردن موقعیت‌های شغلی دخیل کنند.

دبیرکل جمعیت جانبازان بیان کرد: وقتی فردی به موقعیت کارگزاری دست پیدا می‌کند امضایش ارزشمند می‌شود و باید بداند که با دخیل کردن عواملی جز شایسته‌سالاری در انتصاب افراد، مکتب امام و انقلاب را زیرسوال می‌برد.

وی با اشاره به اینکه مسئولان ذیربط نباید نسبت به رواج این پدیده ساکت بمانند، تأکید کرد: مسئولان باید بدانند که اگر رواج فامیل‌سالاری را در نهادهای کشور آزاد بگذارند مانند میکروب برای جامعه آسیب‌زا خواهد بود، چرا که فساد از همین نقطه‌ها آغاز می‌شود.

شاکری در پایان خاطرنشان کرد: مطبوعات در افشاگری و پراهمیت نشان دادن پیگیری این مسئله توسط نهادهای متولی نقش پررنگی دارند و معتقدم که باید حلقه را برای بروز این پدیده تنگ کنند. البته نباید فراموش کرد بسیاری از مسئولان علی‌رغم آنکه فرزندان بیکار در خانه دارند حاضر نیستند که از زد و بندهای اداری برای اشتغال آنان استفاده کنند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار