مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: تا دیروز حدود ۱۸۰ هزار نفر تبعه خارجی بدون روادید وارد منطقه آزاد اروند شدند و بر اساس آمار اصناف ۳۰ درصد بازار به همین دلیل رونق بیشتری گرفتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛اسماعیل زمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند امروز در نشست با سران طوایف و بزرگان عشایر غیور عرب در مضیف دیراوی مینوشهر گفت: منطقه آزاد اروند برای احیای شهرهای خرمشهر و آبادان ایجادشده است.

وی بابیان اینکه در دوران دولت جدید و هم‌زمان با در نظر گرفتن آبادان و خرمشهر در منطقه آزاد تصمیم گرفتیم اقدامات اساسی برای تقویت زیرساخت‌های منطقه انجام دهیم، افزود: دولت به ما کمک کرد تا بتوانیم درآمد منطقه آزاد را در خود منطقه هزینه کنیم.

زمانی با اشاره به بودجه منطقه آزاد اروند گفت: در منطقه آزاد اروند بیش از 75 درصد بودجه عمرانی و 25 درصد آن جاری است و این فرصتی برای منطقه است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند افزود: در حوزه روستایی با تفاهم‌نامه‌ای که در سال 94 با بنیاد مسکن منعقد کردیم قسمت‌های مختلف روستاهای منطقه آزاد اروند احیا شد.

وی بابیان اینکه در حوزه سلامت، بهداشت و استانداردها نیز برنامه داریم، گفت: بر اساس اقدامات پیش‌بینی‌شده برنامه داریم تا به ازای هر 400 نفر یک‌تخت بیمارستان معادل دو برابر استاندارد کشور ایجاد شود.

زمانی افزود: سرانه دانش‌آموز در کشور بین 3 تا 5 هزار تومان است درحالی‌که این سرانه در منطقه آزاد اروند بین 30 تا 50 هزار تومان در نظر گرفته شد که شامل مدارس و اجرای برنامه‌های تحصیلی است.

وی گفت: سایت صنعتی خرمشهر در حال تبدیل به قطب فولادسازی کشور است. در خرمشهر 3 پروژه بزرگ فولاد طراحی‌شده که یکی بهره‌برداری شد و دوتای دیگر در حال احداث است.

زمانی بابیان اینکه امسال رونق تجارت و کسب‌وکار را ترویج و تقویت می‌کنیم، افزود: ما در مجموعه سازمان منطقه آزاد اروند شریک تمام سرمایه‌گذارانی هستیم که به این منطقه آمده و شغل ایجاد کنند. به همه سرمایه‌گذاران بومی هم کمک می‌کنیم و امکانات در اختیارشان قرار می‌دهیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: قانون ورود اتباع خارجی مانند دیگر قوانین مناطق آزاد است و بعد از ایجاد زیرساخت‌های لازم این قانون لازم اجرا شد.

وی افزود: تا دیروز حدود 180 هزار نفر تبعه خارجی بدون روادید وارد منطقه آزاد اروند شدند و بر اساس آمار اصناف 30 درصد بازار به همین دلیل رونق بیشتری گرفتند. بیش از 99 درصد این افراد عراقی هستند.

انتهای پیام/د

حضور اتباع خارجه در منطقه آزاد اروند

برچسب ها: تفاهم نامه ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.