معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروندگفت:امسال منطقه آزاد اروند شاهد بیشترین گردشگران خارجی نسبت به سال‌های گذشته خود خواهد بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛سید مرتضی نعمت زاده معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروندگفت:با توجه به لغو روادید اتباع خارجه طی ماه‌های گذشته، منطقه آزاد اروند در نوروز امسال شاهد بیشترین گردشگران خارجی نسبت به سال‌های گذشته خود خواهد بود.

وی افزود:منطقه آزاد اروند شامل شهرستان‌های خرمشهر، آبادان و مینوشهر است و دو شهر اروندکنار و چوئبده را در حاشیه خود دارد.

معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروندگفت :هوای مناسب و بهاری در ایام نوروز این منطقه را تبدیل به یکی از کانون‌های گردشگری کشور کرده است و درزمانی که بخش‌های زیادی از کشور هوایی سرد را تجربه می‌کنند دما در خرمشهر و آبادان بسیار دل‌چسب است.

نعمت زاده افزود: 24محل اقامتی در منطقه توانایی میزبانی بیش از 30 هزار میهمان را در ایام نوروز دارند که این محل‌های اقامتی شامل هتل‌ها، میهمان‌پذیرها، اردوگاه‌ها و کمپ‌های نوروزی است.

وی گفت:تنوع راه ها، حمل‌ونقل و دسترسی به منطقه آزاد اروند بالا است به شکلی که می‌توان از طریق مسیر هوایی، ریلی، جاده‌ای و آبی وارد این منطقه شد.

بازارهای خرمشهر و آبادان یکی از جذابیت‌های گردشگری و دلیل ورود تعداد زیادی مسافر به این منطقه است.

موزه‌های تاریخی، محیط‌زیست، صنعت نفت، دفاع مقدس، دریایی و تکنیکال صنعت نفت از جمله موزه‌های منطقه آزاد اروند هستند.

تمامی ارگان‌ها و نهادهای خدماتی، انتظامی، و حاکمیتی آماده ارائه خدمت در ایام نوروز هستند تا مشکلی در این ایام برای مسافران نوروزی به وجود نیاید.

بیمارستان‌ها، هلال‌احمر و مراکز ارائه خدمات سلامت نیز در این ایام با تمام ظرفیت خود آماده ارائه خدمات به مردم هستند.

انتهای پیام/د

افزایش حضور گردشگران خارجی در آبادان وخرمشهر

برچسب ها: نوروز ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.