مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان اصفهان گفت: همزمان با انجام عملیات جست‌وجوی استان در کویر مرنجاب، شهرهای ورامین و قم هم در حال جست‌وجوی زمینی و هوایی گمشده کویر هستند.

منصور شیشه‌فروش درگفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،اظهار کرد: وی در رابطه با گم شدن افراد در کویر مرنجاب افزود: کویر خیلی گسترده است و افراد باید با بلد راه در کویر حاضر شوند و اطلاع نیز بدهند، البته تابلوهایی نیز برای مشخص شدن راه در مسیر نصب شده است.

وی با بیان این‌که گاه افراد بدون هماهنگی به کویر رفته و در وسعت کویر راه را گم می‌کنند، خاطرنشان کرد: هفته گذشته  سه نفر گردشگر به کویر مرنجاب رفته و گم شده بودند گه با پیگیری و‌ عملیات جست‌وجو دو نفر از آنان پیدا شدند، اما یک نفر از این افراد پیدا نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان اصفهان ادامه داد: عمده اقدامات ما هم از طرف استان و هم شهرستان این بود که بالگرد امدادی از هلال احمر کشور به کویر اعزام شدند، پهپادهای هوافضا عملیات انجام دادند و 32 ساعت پرواز در منطقه انجام و از محدوده عکسبرداری کردند، همچنین پاراگلایدرها عملیات جست‌وجو را پشتیبانی کردند.

شیشه‌فروش اضافه کرد: از خودروهای عبور در باتلاق و خودروهای عبور در کویر و موتورسیکلت و همه تجهیزات زمینی و هوایی برای جست‌وجوی محل به کار گرفته شد، موبایل‌هایی که داشت در اختیار قرار گرفت و مخابرات پیگیری کرد و نهایتاً مدیریت بحران شهرستان آران و بیدگل با پشتیبانی استان و هلال احمر استان وارد عمل شدند.

وی با اشاره به کمک همه بخش‌ها در این زمینه اذعان داشت: هر خبری که درباره جست‌وجو بود پیگیری کردیم، بنده نیز در محل حاضر شدم و جلسه شورای بحران گرفته شد و از نزدیک عملیات جست‌وجو رصد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان اصفهان با بیان این‌که در استان اصفهان گزارشی از فرد گمشده نداشتیم، مطرح کرد: هم زمان به قم و ورامین هم اعلام شد که آن‌ها نیز جست‌وجوی زمینی و هوایی انجام دهند؛ نیروی انتظامی هم در حال پیگیری برای پیدا کردن فرد گمشده است، البته هنوز عملیات ادامه دارد.

شیشه‌فروش با اشاره به این‌که این محل در اختیار میراث فرهنگی است، عنوان کرد: مصوب شد که طرح جامع ایمنی کویر پیگیری شود، در طرح جامع ایمنی کویر باید جاده ارتباطی، نصب علائم و همچنین زیرساخت‌های ارتباطی لازم تهیه شود، البته از قبل هم جی پی اس مخابرات آن جا نصب شده و آنتن‌دهی می‌کند، جی پی اس دوم مخابراتی هم در دست اجرا توسط مخابرات است.

وی با بیان این‌که طرح جست‌وجو و نجات با همه امکانات انجام شد و از هیچ تلاشی فروگذار نشد، ابراز داشت: یک تیم تخصصی عکس‌های گرفته شده توسط پهپادها را بررسی کرده و روی اینها کار می‌کنند، البته محیط هم شرایط خاصی دارد، کویر، نمک‌زار و باتلاقی است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان اصفهان با بیان اینکه سیلاب محدودی به علت بارش ناگهانی باران در شهرهای میمه و وزوان ایجاد شد که خسارتی را به معابر شهری و جاده ارتباطی و دیواره مسیر رودخانه وارد کرده بود؛ خاطر نشان کرد: امروز بازدیدی از محل انجام و گزارش تهیه شد که دستگاه‌های اجرایی برای بازسازی اقدامات را انجام دهند.

 

انتهای پیام/م

 

جست و جو برای پیدا کردن گمشده کویر مرنجاب

برچسب ها: مدیریت بحران ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.