در سال 96 بیش از ۲۲ هزار کارت معاینه فنی ناوگان حمل ‌و نقل جاده‌ای در استان سمنان صادر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محسن لشکری رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل حمل ‌ونقل و پایانه‌های استان سمنان گفت : 14 درصد از ناوگان‌های سنگین به سبب وجود نواقص فنی نتوانستند کارت معاینه فنی خود را در مرحله ابتدایی دریافت کنند و وجود نقص فنی در وسایل نقلیه مهم‌ ترین عامل وقوع بسیاری از حوادث جاده‌ای است.

لشکری افزود : جلوگیری از تصادفات و کاهش مرگ‌ ومیر در سوانح جاده‌ای یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دولت است که باید در این راستا اقداماتی ازجمله اصلاح زیرساخت‌های جاده‌ای و نوسازی و بهسازی ناوگان‌های عمومی در دستور کار قرار دارد. اینکه در این راستا الزامی شدن معاینه فنی خودرو و وسایل نقلیه عمومی یکی از مهم‌ترین اقدامات برای این مسئله است در سال گذشته بیش از 22 هزار کارت معاینه فنی ناوگان‌های حمل‌ و نقل جاده‌ای سنگین صادرشده است.

آنلاین و مکانیزه انجام شدن کنترل وضعیت ناوگان ها

محسن لشکری با بیان اینکه کلیه عملیات مربوط به کنترل وضعیت ناوگان و صدور برگه معاینه فنی به ‌صورت آنلاین و مکانیزه انجام می‌شود تصریح کرد : 3 مرکز معاینه فنی ماشین‌های سنگین در استان سمنان وجود دارد و ناوگان‌های سنگین برون ‌شهری که بیش از 10 سال عمر دارند ، برگه‌های معاینه فنی آنان با اعتبار 3 ماهه و ناوگان‌هایی با عمر زیر 10 سال ، بااعتبار 6 ماهه صادرشده است.

وی اضافه کرد : دارندگان ناوگان‌های برون‌شهری سنگین برای دریافت کارت معاینه فنی خود می‌تواند به مراکز یکی از شهرستان‌های سمنان، شاهرود و یا گرمسار مراجعه کنند.

انتهای پیام / گ

 نقص فنی در وسایل نقلیه مهم ‌ترین عامل وقوع بسیاری از حوادث جاده‌ای است

برچسب ها: حمل و نقل ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار