عمر بالای ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه مینی بوس، معضل اصلی سرویس مدارس در این شهرستان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،مدیر آموزش و پرورش شهرستان سمنان گفت: در شهر سمنان بیش از ٢٣٠ دستگاه اتوبوس و مینی بوس به دانش آموزان سرویس دهی می کند و به علت اینکه برخی از این وسایل نقلیه چند مدرسه را پوشش می دهند، در طول یک روز تا بیش از ٤٢٠ بار اتوبوس ها و مینی بوس ها به مدارس سرویس دهی می کنند.
سعید رضایی با بیان اینکه تعداد ناوگان مینی بوس و اتوبوس شهر سمنان برای ارایه خدمات سرویس مدارس چندان قابل توجه نیست، اظهار کرد: بیش از ١٦٠ دستگاه مینی بوس در شهر سمنان وجود دارد که عمر آنها بین ٢٠ تا ٤٠ سال است.
وی افزود: بر اساس قوانین راهنمایی و رانندگی این مینی بوس ها به علت فرسودگی قابلیت استفاده به عنوان سرویس دهی به دانش آموزان مدارس را ندارند.
وی تصریح کرد: پلیس راهور سمنان با نگاه اغماضی و با هدف کمک به روند خدمات دهی و ایمنی رفت و آمد دانش آموزان، ضمن صادر کردن معاینه فنی، اجازه سرویس دهی برای این مینی بوس ها را صادر کرده است.
رضایی اضافه کرد: برای ساماندهی سرویس مدارس، در تابستان سال ٩٥ بیش از چهار کارگروه ماده ١٨ آموزش و پرورش شهرستان سمنان با مشارکت و حضور دستگاه ها و نهادهای مرتبط با موضوع سرویس مدارس تشکیل شد.
وی گفت: با هماهنگی سازمان اتوبوس رانی و مینی بوس رانی شهرستان سمنان و با برگزاری نشست های متعدد و پس از تعیین نرخ، بیشتر مدارس متقاضی، دارای سرویس شدند.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان سمنان افزود: فهرست افرادی که به عنوان راننده سرویس انتخاب می شوند در اختیار اداره آموزش و پرورش شهرستان سمنان قرار گرفت و پس از بررسی های لازم، استعلام صلاحیت این افراد نیز از پلیس اماکن سمنان دریافت شد.
وی اضافه کرد: آموزش و پرورش هیچ مسئولیتی در قبال سرویس دهی مدارس ندارد و فقط به علت کاهش دغدغه خانواده ها با مدارس همکاری می کند
رضایی تصریح کرد: مسئولیت سرویس مدارس طبق قوانین وزارت کشور، بر عهده شهرداری ها و بخشداری ها است و آموزش و پرورش در این زمینه همکاری هایی دارد.
رییس آموزش و پرورش شهرستان سمنان گفت: خانواده ها در صورت علاقه می توانند با هماهنگی انجمن اولیا و مربیان مدرسه و اتحادیه تاکسی رانی، با مسوولیت خودشان از سرویس استفاده کنند.
وی افزود: اشخاص به صورت خصوصی و بدون داشتن بر چسب و کارت سرویس دهی مدارس، نمی توانند سرویس دهی مدارس را بر عهده بگیرند و پلیس مانع فعالیت آنها به عنوان سرویس مدارس خواهد شد.
رضایی توصیه کرد: خانواده ها باید برای سرویس مدارس از تعاونی های شناسنامه دار و معتبر استفاده کنند تا دغدغه تمام بخش های اجرایی، انتظامی و نظارتی جامعه، درباره ایمنی فرزندان خانواده ها در رفت و آمد و امنیت لازم برای دانش آموزان محقق شود.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان سمنان گفت: خانواده می توانند در بسیاری از موارد که فاصله خانه تا مدرسه کوتاه است و با توجه به امنیت مطلوب سمنان، برای فرزندان خود به ویژه برای دانش آموزان متوسطه از سرویس استفاده نکنند.
انتهای پیام/ز


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.