باید با بهره گیری از ظرفیت‌های گیلان زمینه اشتغال پایدار را بیش از پیش ایجاد کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ سید محمد احمدی فرماندار شهرستان رشت ظهر امروز در نخستین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان رشت گفت: همه مسئولان در سال جدید باید با رویکرد عملگرایی رسالت خویش را در راستای ایجاد اشتغال به صورت مطلوب انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان رشت از ظرفیت‌های گسترده‌ای در راستای ایجاد اشتغال پایدار برخوردار است و باید به این ظرفیت‌ها پرداخته شود افزود: مسیر استفاده از زمینه‌های ایجاد اشتغال در شهرستان به کندی پیش می‌رود و تاکنون به طور مطلوب در این حوزه عمل نشده است.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه تمامی مدیران باید به درستی به فعالیت گسترده و اثرگذار در حوزه ایجاد اشتغال باور داشته باشند خاطرنشان کرد: با استفاده از منابع موجود در راستای ایجاد اشتغال باید رسالت خود را در این حوزه به طور مطلوب به مرحله انجام برسانیم.

سید محمد احمدی با اشاره به اینکه در حال حاضر در برخی از روستا‌ها دهیاران به عنوان سرپرست فعالیت می‌کنند و هنوز تعیین تکلیف نشدند افزود: با برنامه‌ریزی و اقدامات مطلوب در مدت زمان مناسب باید به مباحث مربوط در شهرستان پرداخت.
وی با بیان اینکه در آخرین فصل سال ۹۴ کارگروه اشتغال به طور ویژه در شهرستان رشت فعال شده و این کارگروه با ۹ جلسه ۳۷ مصوبه را در سابقه کاری خود دارد گفت: به منظور ایجاد اشتغال ۳۵۸ میلیارد و ۳۳۷ میلیون تسهیلات در اختیار شهرستان رشت قرار گرفته است.

فرماندار شهرستان رشت با تاکید بر اینکه از ۹۱.۱۸ درصد از اعتبارات تسهیلات اشتغال توسط شهرستان رشت جذب شده و در جریان این اعتبارات بیش از ۶ هزار فرصت شغلی ایجاد شده است بیان کرد: این اعتبارات در طرح‌هتی ویژه جهاد کشاورزی، بهزیستی، کمیته‌امداد، شیلات و میراث و گردشگری بوده است.

سید محمد احمدی سهم شهرستان رشت از تسهیلات روستایی را ۹۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و با بیان اینکه تا به امروز ۸۲۲ طرح در سامانه کارا ثبت شده است تصریح کرد: ۷۰۰ طرح از طرح‌های مذکور روستایی و ۱۴۲ طرح فراگیر است.

وی با تاکید بر اینکه تمامی دستگا‌ها در شهرستان رشت موظف به ارائه برنامه‌ها و اولویت ایجاد طرح‌های اشتغالزایی خود به فرمانداری هستند خاطرنشان کرد: اعتبارات ویژه ایجاد اشتغال در شهرستان رشت بر اساس اولویت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها مابین دستگاه‌ها توزیع می‌شود.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به اینکه در حوزه بوم‌گردی مشکلات و تنگنا‌ها نیازمند بررسی و شناسایی است و بخشداران و دهیاران به درستی می‌توانند در این حوزه ورود کنند تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان تمامی دستگاه‌ها باید به طور مطلوب و ویژه در حوزه اشتغال ورود کنند و دیگر از زمان تذکر دادن در این حوزه گذشته است.

 

انتهای پیام/م.ع

بهره گیری از ظرفیت‌های گیلان برای ایجاد اشتغال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۱:۵۶ ۲۴ فروردين ۱۳۹۷
متاسفانه باز هم همه بودجه های کارآفرینی و یا ایجاد اشتغال به بوم گردی و امثالهم تعلق گرفته است.