چند مقام آمریکایی مدعی شدند ارتش روسیه در عملکرد سامانه رهیابی پهپاد‌های آمریکایی در سوریه اختلال ایجاد می‌کند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، شبکه خبری ان بی سی به نقل از چند مقام آمریکایی اعلام کرد ارتش روسیه در حال مختل کردن سیگنال‌های سامانه راهبری پهپادهای آمریکایی است که در سوریه مشغول انجام ماموریت هستند.

بر اساس اظهارات این مقامات آمریکایی که نام آن‌ها نیز فاش نشده است، ارتش روسیه از چند هفته پیش سیگنال‌های برخی از پهپادهای کوچکتر آمریکایی در سوریه را مختل کرده است. منابع خبری شبکه ان بی سی اظهار کردند ارتش روسیه نگران این است که آمریکا در تلاش برای انتقام گیری درباره حمله شیمیایی ادعایی در سوریه باشد و به همین دلیل در سامانه‌های رهیابی جی پی اس پهپادهای آمریکایی اختلال ایجاد می‌کند.

رئیس آزمایشگاه‌های ناوبری رادیویی در دانشگاه تگزاس در آستین گفت: «گیرنده‌های جی پی اس در بیشتر پهپادها تقریبا به راحتی می‌توانند مختل شوند.»

با این حال، وزارت دفاع آمریکا نمی‌تواند با قطعیت بیان کند آیا سقوط پهپادهای آمریکایی به دلیل وجود اختلال در سامانه ناوبری آن‌ها بوده است یا خیر.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در این باره گفت: «ارتش آمریکا اقدامات متقابل لازم برای حصول اطمینان از امنیت هواپیماهای با سرنشین و بدون سرنشین ما، نیروها و ماموریت‌های آن‌ها را در نظر می‌گیرد.»

گزارش‌ها درباره مختل شدن سامانه‌های ناوبری پهپادهای آمریکایی در حالی بیان شده است که به تازگی خبرهایی ادعایی درباره حمله شیمیایی در دومای سوریه منتشر شده است. در پی انتشار این ادعاها، آمریکا به سرعت انگشت اتهام را به سوی دولت دمشق نشانه گرفت.

در هفته گذشته، وزارت خزانه‌داری آمریکا به بهانه «فعالیت شرورانه» روسیه در سراسر جهان، نام 38 کارآفرین، مقامات بلندپایه و شرکت‌های روس را به لیست تحریم‌های خود افزود.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آمریکا ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار