مذاکرات برلین با تل‌آویو برای امضای قرارداد ۱.۲۳ میلیارد دلاری اجاره پهپاد‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی که به مدت چندین ماه متوقف شده بود، از سر گرفته می‌شود.

ازسرگیری مذاکرات آلمان با رژیم صهیونیستی برای انعقاد قرارداد یک میلیارد یورویی اجاره پهپادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان روزنامه صهیونیستی هاآرتص با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت پیش بینی می شود مذاکرات برلین با تل‌آویو برای امضای قرارداد یک میلیارد یورویی (1.23 میلیارد دلاری) اجاره پهپادهای اسرائیلی که به مدت چندین ماه باعث متوقف شده بود، از سر گرفته شود.

مذاکرات برای اجاره این پهپادها تابستان گذشته توسط پارلمان و به درخواست حزب سوسیال دموکرات آلمان –حزب مخالف دولت در آن زمان– متوقف شد. حزب سوسیال دموکرات معتقد بود آلمان نباید پهپادهای مسلح با هدف کشتار را مورد استفاده قرار دهد؛ اما به نظر می رسد پس از انتخابات پارلمانی اخیر آلمان و در پی پیوستن حزب سوسیال دموکرات به حکومت ائتلافی تحت رهبری آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور، اختلافات سیاسی در این باره رفع شده باشد. یکی از بندهای ائتلاف به این قرارداد اشاره دارد و خواستار تأیید آن شده است.

در ادامه گزارش هاآرتص آمده است همچنین در حال حاضر نظامیان آلمانی در نقاط پرتنش جهان مستقر هستند و مجهز نکردن آنها به وسایل نظامی بدون سرنشین (از حمله پهپادهای مسلح) آنها را در معرض خطر قرار خواهد داد. بنابراین، پیشی بینی می شود اورزولا فن در لاین، وزیر دفاع آلمان، از اعضای پارلمان این کشور درخواست کند به تخصیص بودجه برای این منظور و صدور مجوز قرارداد اجاره پهپادهای غیرمسلح هرون-تی پی (Heron-TP) اسرائیلی برای مأموریت های گردآوری اطلاعات (مأموریت های جاسوسی) رأی دهند. براساس این گزارش، تصمیم گیری درباره مسلح کردن این پهپادها به زمان دیگری موکول خواهد شد.

در ادامه گزارش هاآرتص ادعا شده است صنایع هوافضای اسرائیل و جنرال اتومیکس آمریکا (America’s General Atomics) تنها سازندگان پهپادهای جنگی بزرگ هستند.
انتهای پیام/

مذاکرات آلمان و اسرائیل بر سر اجاره پهپاد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار