نیرو‌های مسلح قطر توافقنامه‌ای برای خرید شش هواپیمای بدون سرنشین با ترکیه امضا کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه عربی 21، نیروهای مسلح قطر توافقنامه ای با شرکت ترکیه‌ای «صنایع دفاعی بایکار» برای خرید پهپاد به امضا رساندند.

این قرارداد شامل فروش 6 پهپاد از نوع « Bayraktar TB2» بوده و برای نخستین بار است که این شرکت محصولاتش را به خارج صادر می کند.

امضای این توافقنامه در حاشیه نمایشگاه دیمدکس 2018 که در دوحه در حال برگزاری است، انجام شد. قرار است این شرکت ترکیه‌ای شش پهپاد خریداری شده را در مدت یکسال تحویل دهد و این قرارداد شامل ایستگاه‌های کنترل و ابزارهای مخصوص این نوع هواپیماهای بدون سرنشین است.

همچنین طبق این قرارداد، شرکت بایکار به مدت دوسال خدمات فنی و تدارکاتی به طرف قطری ارائه خواهد داد.

مدیرکل شرکت بایکار در خصوص جزئیات این قرارداد گفت: مذاکراتی از سه سال گذشته میان ما و نیروهای مسلح قطر در جریان است. این توافقی مهم برای ترکیه است؛ چرا که این هواپیماهای بدون سرنشین ساخت داخل هستند و نخستین بار است که این هواپیماها با سامانه های کاملا ساخت ترکیه به کشوری خارجی فروخته می‌شوند.

وی در ادامه افزود: مسئولان قطری پس از بررسی هواپیماهای دیگری از چین، اروپا و آمریکا، محصولات ما را انتخاب کردند.

گفتنی است روز دوشنبه هفته گذشته نمایشگاه و نشست بین المللی پدافند دریایی دیمدکس 2018 کار خود را آغاز کرد و فعالیت های آن تا امروز، چهارشنبه ادامه دارد. ترکیه در این نمایشگاه با 33 شرکت فعال در زمینه صنایع دفاعی شرکت کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: قطر ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار