مدیر بنادر و دریانوردی آبادان گفت: نوروز امسال گردشگری آبی در اروندرود و بهمنشیر ۸۲ درصد رشد را نسبت به سال گذشته نشان می دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛رضا سفاری مدیر بنادر و دریانوردی آبادان با اشاره به اینکه نوروز امسال بزرگترین رخداد گردشگری آبی خوزستان در بنادر آبادان، اروندکنار و چوئبده و در رودخانه های اروند و بهمنشیر رقم خورد، گفت: از۲۶ اسفندماه ۹۶ تا ۱۸ فروردین ماه جاری ۵۴۹ هزار و ۵۱۴ گردشگر آبی، راهیان نور و بازدیدکنندگان بندری از خدمات کشتی تفریحی در بنادر آبادان استفاده کردند و این در حالی است که سال گذشته این تعداد ۳۰۲ هزار و ۷۳۰ نفر بود.

وی افزود: گردشگران، مسافران و راهیان نور با انجام دو هزار و ۸۷۵ سفر و بدون بروز هیچ گونه سانحه و خسارت یا تلفات جانی جابجا شدند.

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان با بیان اینکه نوروز امسال تعداد گردشگران آبی بنادر آبادان در مقایسه با سایر بنادر خوزستان بالاترین رقم را به خود اختصاص داده است، گفت: رشد تعداد گردشگران امسال نسبت به سال پایه یعنی نوروز ۱۳۹۴(سالی که برای نخستین بار گردشگری آبی در آن آغاز شد) رشد ۳۲۰ درصدی را نشان می دهد.

سفاری با اشاره به اینکه در این گردش های آبی از کشتی های دارای گواهینامه های ایمنی بهره بردیم، افزود: به منظور تامین حفاظت و ایمنی جان گردشگران آبی از فعالیت شناورهای فاقد گواهینامه و غیر استاندار جلوگیری شد.

به گفته وی، ایجاد غرفه های وسایل حفاظت فردی و تجهیزات ایمنی در معرض دید مسافران و گردشگران از دیگر اقدامات موثر انجام شده منجر به کسب این موفقیت بود.

انتهای پیام/د

گردشگری آبی نوروز در اروند رود و بهمنشیر

برچسب ها: نوروز ، گردشگری آبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.