رئیس میراث فرهنگی آبادان و خرمشهر گفت:درآبادان و خرمشهر حدود ۱۰۰ لنج و ۱۷۰ قایق در حال خدمت رسانی به مسافران نوروزی هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛سجاد پاک گهر رئیس میراث فرهنگی آبادان و خرمشهر گفت: یکی از ظرفیت های منطقه اروند وجود رودخانه ها و آب های خروشانی است که از جمله آنها می توان به اروند، کارون، بهمن شیر و شاخه های منشعب از آنها اشاره کرد.

وی افزود: ظرفیت و پتانسیل فوق منجر به این شده که زیرساخت هایی فراهم شود تا در حوزه گردشگری منطقه مورد استفاده قرار بگیرد.

رئیس میراث فرهنگی آبادان و خرمشهر گفت: امسال در ایام نوروز اولین اسکله قایقرانی برای قایق های شاتل دریایی کشور در خرمشهر با همت مدیر ورزش های همگانی خوزستان و تربیت بدنی خرمشهر افتتاح و هم اکنون به عنوان یکی از ظرفیت های گردشگری آبی مورد استفاده قرار گرفته است.

پاک گهر افزود: در شهرستان آبادان و خرمشهر حدود ۱۰۰ لنج و ۱۷۰ قایق در حال خدمت رسانی به مسافران نوروزی در حوزه گردشگری آبی هستند؛ حتی تا پاسی از شب و بامداد فعالیت آنها ادامه دارد.

وی گفت: همچنین می توان به آب های بین المللی اروند اشاره کرد که چند شناور بین المللی در این محدوده مجوز فعالیت دارند؛ یکی از شناورها با ظرفیت ۷۰ صندلی و دیگری ۲۶۰ صندلی در حال خدمات رسانی هستند.

رئیس میراث فرهنگی آبادان و خرمشهر افزود: در آب های بین المللی اروند چنین فرصت هایی در حوزه گردشگری آبی ایجاد شده و کسانی که تمایل به بهره مندی از ظرفیت های گردشگری آبی دارند می توانند از این جاذبه ها دیدن کنند.

پاک گهر گفت: این مسیر علاوه بر اینکه مناظر و طبیعت بکر و زیبایی دارد، مسافران یادمان ها و آثار به جای مانده از جنگ را هم می توانند به عنوان یکی از ظرفیت های گردشگری موجود در حاشیه رودخانه اروند مشاهده کنند.

انتهای پیام/د

فعالیت ۲۷۰ قایق و لنج در نوروز

برچسب ها: نوروز ، کشتیرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.