نظر نجفی، انتخاب مکارم بود/ در دوران گذار باید محافظه‌کارانه‌ برخورد شودرئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه در تعیین سرپرست معمولاً معاون مالی انتخاب می‌شود، گفت: اعضای شورا در انتخاب خود عقلانیت به خرج دادند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در پایان جلسه امروز شورای  شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران با آرزوی سلامتی برای نجفی شهردار سابق تهران و آرزوی موفقیت برای حسینی مکارم سرپرست شهرداری تهران اظهار کرد: امروز شورای شهر موضوع استعفای مجدد شهردار تهران را بررسی کرد و در نهایت برای شهرداری سرپرست تعیین شد و در عرض 2 ساعت و نیم شورا توانست به وظایف خود عمل کند و آقای مکارم را به عنوان سرپرست شهرداری تهران انتخاب کند.

رئیس شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه ما با فوریت جلسات بعدی را برای انتخاب شهردار تهران شروع خواهیم کرد، گفت: با تبیین شاخص‌های لازم برای شهردار تهران، از اعضای شورا می‌خواهیم که نامزدهای خود را برای این پست مهم اعلام کنند و در جلسات بعدی نسبت به انتخاب شهردار تهران اقدام خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: از مکارم می‌خواهیم که با جدیت و سرعت عمل نگذارد مشکل و وقفه‌ای در فعالیت‌های شهر تهران ایجاد شود.

هاشمی رفسنجانی در خصوص دلایل انتخاب مکارم به این سمت تصریح کرد: این انتخاب دلیل خاصی نداشت و نظر اعضا بر این بود، اگرچه اصولاً در اینگونه سرپرستی‌ها معاون مالی انتخاب می‌شود.

وی افزود: یکی از دلایل مهم این انتخاب این موضوع است که معاون مالی شهرداری تسلط بیشتری بر مشکلات مالی شهر نسبت به سایر معاونت‌ها دارد، زیرا باید در دوران گذار یک مقدار محافظه‌کارانه برخورد شود که معمولاً در اکثر جاها از معاونت مالی استفاده می‌شود و به نظر من اعضای شورا هم این عقلانیت را به خرج داده‌اند و نظر نجفی هم به همین انتخاب بود.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه امکان دارد برای انتخاب شهردار به گزینه‌های قبلی که یکی از آن‌ها هم نجفی بود برگردیم، گفت: اکنون نمی‌توانم به این سئوال پاسخ دهم و این موضوع نیازمند هم‌اندیشی با اعضا است.

انتهای پیام/

صحبت‌های رئیس شورای شهر تهران در پنجاه و پنجمین جلسه شورا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار