تاریخ نشان داده که تروریست‌ها در سوریه هر زمان که می‌خواهند از مهلکه فرار کنند از سناریو‌های تکراری مثل اتهام‌زنی استفاده می‌کنند.

به گزارش  خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تاریخ به وضوح نشان داده که تروریست‌ها در سوریه هر زمان که می خواهند از مهلکه و شکست فرار کنند از سناریوهای تکراری مثل اتهام‌زنی و آتش‌بس‌های نمایشی استفاده می‌کنند که بار هم از آنها در موقعیت های مختلف بهره برده اند و هر بار با حمایت اربابان غربی و عربی خود توانسته اند از این دسیسه ها نتیجه بگیرند.

اگر بخواهیم اشاره‌ای به دسیسه های تروریست ها که برای فرار خود یا محکوم کردن دولت سوریه در مقابل بی رحمی های که خود انجام داده اند داشته باشیم، آتش بس های گذشته است که در همه موارد توسط تروریست ها نقض شد و یا آنها طوری رفتار کردند که ارتش سوریه مجبور شده این آتش بس ها را نادیده گرفته و از خود و مردمش دفاع کند. همه این موارد در حالی است که این بار گروهک تروریستی "جیش السلام" در دومای غوطه شرقی خواستار آتش بس شده است. آتش بس حربه ای نخ‌نما شده است که تروریست‌ها در سوریه هر زمانی که عرصه را به خود تنگ می بینند، از آن دم می زند.

دوما و بمباران شیمیایی

امروز ارتش سوریه با کمک محور مقاومت این کشور را از دست تروریست ها آزاد کرده است. تنها بخشی از غوطه مانده که در دست گروه تروریستی "جیش الاسلام" است. ارتش سوریه حتی در این منطقه هم پیشروی های خیلی خوبی داشته تا جایی که تروریست ها را مجبور کرده  برای فرار از مهلکه، سناریوی تکراری متهم کردن دولت سوریه به استفاده از سلاح شیمیایی را دوباره راه بیاندازد.

همین موضوع نیز باعث شد تا حمایت کنندگان غربی تروریست‌ها همچون آمریکا که چندی پیش قصد خارج کردن نیروهای خود از سوریه را داشتند، بیانیه ای مبنی بر اینکه جامعه جهانی باید نسبت به اقدام ارتش سوریه که تنها حربه ای از طرف گروه های تروریستی برای فرار بوده است واکنش نشان بدهد.

از آنجا که آمریکایی ها همیشه به دنبال مقصر کردن ایران و روسیه در منطقه بوده اند، این بار نیز وزارت امور خارجه این کشور روسیه را مسئول حملات شیمیایی علیه مردم سوریه دانست. با توجه به تنش‌های بین آمریکا و روسیه، اقدام آمریکا از مقصر دانستن روسیه در حملات شیمیایی دوما فقط حملات تبلیغاتی گسترده با اهداف خاص بوده است.

دوما و بمباران شیمیایی

با توجه به شرایط امروز سوریه، آخرین پایگاه تروریست ها در غوطه شرقی، شهر دوما است. ارتش سوریه با قدرت و سرعت هرچه تمام، اکثر نقاط این کشور به خصوص غوطه شرقی را از وجود تروریست پاک کرده، چرا که هدف ارتش سوریه فقط پاکسازی این کشور از دست تروریست ها و تامین امنیت مردم این کشور است. به نظر می آید استفاده از سلاح شیمیایی در صورتی که روند حرکتی ارتش سوریه و محور مقاومت رو به جلو است منطقی نباشد و این ها یک بازی است که تروریست ها و حامیان غربی و عربی آنها به راه انداخته اند.

 تروریست ها و اربابانشان با توجه به پیروزی های ارتش سوریه، سناریوی حمله شیمیایی اخیر را پیاده سازی کردند تا هم در پیشروی ارتش این کشور کارشکنی کنند و هم دولت این کشور را در مجامع بین المللی تحت فشار قرار دهند. نیروهای ارتش سوریه پیشروی قاطعانه و سریعی در شهر دوما دارند؛ پس در چنین شرایطی استفاده ار سلاح شیمیایی توجیهی نخواهد داشت.

از طرفی شهر دوما برای تروریست ها از نظر استراتژیک بسیار مهم است، چرا که از این شهر به راحتی دمشق پایتخت سوریه را با خمپاره هدف قرار می‌دهند. با خروج تروریست ها از این شهر دیگر هیچ حمله ای دمشق را تهدید نمی کند و امنیت پایتخت سوریه  بطور کامل تامین خواهد شد.

دوما و بمباران شیمیایی

شواهد نشان می‌دهد این اولین باری نیست که تروریست ها ادعا دارند غوطه شرقی توسط ارتش سوریه مورد حمله شیمیایی قرار گرفته است. علاوه بر این ایالات متحده آمریکا، فرانسه، رژیم صهیونیستی، انگلیس و ترکیه نیز ادعای تروریست ها را تائید کرده اند. آمریکا، روسیه را متهم به همکاری در این حمله شیمیایی کرده است و این در صورتی است که آمریکایی ها ادعا دارند خواهان نابودی تروریسم در سوریه هستند. این اقدام آمریکایی ها چیزی جز حمایت از تروریست ها نبوده و نیست. باید منتظر بمانیم و ببینیم تکلیف کشورهای غربی همچون فرانسه که خواهان حضور در نشست آنکارا بودند با این موضوع چیست؟

می توان گفت برگزاری نشست ها و مذاکرات سیاسی بین کشورهایی که فقط به فکر پایان یافتن همه مسائل و تنش های سوریه هستند موثر است. البته در این خصوص نیز کشورهای ایران، روسیه و ترکیه دو بار نشست هایی را در سوچی و آنکارا برگزار کردند و قرار است دور سوم این مذکرات را در تهران برگزار شود. امید است این نشست ها باعث ختم شدن تمام تنش ها در سوریه باشد. 

احمد شوهانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم در گفت‌وگو با خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: پیچیدگی های مسئله سوریه نسبت به گذشته کمتر شده است. بسیاری از کشور هایی که وانمود می کردند می خواهند با زور مسئله بحران سوریه را حل یا نظام سیاسی جدیدی در این کشور ایجاد کنند، در حال حاضر به این جمع بندی رسیدند که نمی توانند با اتخاذ حربه های  خود نظام سیاسی سوریه را عوض کنند و می خواهند واقعیت سوریه را با همان شکلی که دارد بپذیرند.

وی افزود: محور غربی - عربی حامیان تروریست در مسائل میدانی سوریه بازنده شده اند. دولت حاکم این کشور پیروزی های چشمگیری را مقابل داعش و دیگر گروه های تروریستی داشته است، به نظر می آید این موضوع برای اکثر این کشورها پذیرفته یا قابل پذیرفته شدن است.

دوما و بمباران شیمیایی

کشورهای غربی همچون آمریکا که در حال حاضر حضور خود در سوریه را منوط به تامین هزینه های خود توسط عربستان سعودی می داند، استراتژی خاصی را دنبال نمی کنند و فقط به دنبال امتیازگیری در مسائل آینده سوریه هستند. می توان گفت برگ برنده آینده کشور سوریه در دست سه کشور ایران، روسیه و ترکیه است.

 فرانسه به عنوان کشوری که حقی برای خود در کشور هایی همچون لبنان و سوریه قائل است، طبق گفته های قبلی فقط به دنبال کسب امتیاز در آینده سوریه است و وانمود می کند نقشی در حل بحران این کشور داشته است. امثال این کشورها وقتی متوجه شدند که نظام حاکم سوریه مستقر است، به تکاپو افتادند که بین افکار عمومی خود را موجه جلوه دهند. 

تاریخ فراموش نخواهد کرد 4 سال پیش پس از حمله شیمیایی به غوطه شرقی توسط تروریست‌ها، دولت سوریه با همکاری روسیه تحت نظارت کشورها و سازمان های بین المللی از جمله آمریکا و سازمان ملل متحد تمام سلاح های شیمیایی خود را امحا کرد، این موضوع مثل روز روشن است که قصد تروریست ها و حمایت کنندگان آنها فقط ماندن در سوریه به خصوص در غوطه شرقی و ناامن کردن پایتخت این کشور است که این بازی دیگر قدیمی شده و راه به جایی نخواهد برد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شکیب
۲۰:۲۵ ۲۳ فروردين ۱۳۹۷
چرا روسیه با تحقیقات بین المللی مخالفت کرد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۲۳ فروردين ۱۳۹۷
خدا لعنت کنه همه ظالمها رو ،مخصوصا منافقین کسانی که در ظاهر شعار میدهند داعش را نابود باید کرد ولی در خفا که البته برای همه دنیا اشکار شده ،خودشان داعش را بوجود اورده تقویت کرده وهدایت میکنند ،خداوند بزرگ منافقین را هرگز نه میبخشد ونه هدایت میکند چون بدترین مردمان هر زمانه هستند ،
هر انسان ازادهای با کمی تفکر وتامل پی به خطرناک بودن وظلم اشکار افرادی که منافق هستند پی میبرد ،دولتی مثل امریکا به این واصهی دروغ میگه واسرار داره با تکراروتکرار این دروغ اشکار ملتها رو نادان فرض کنه خودش داعش را بنیاد نهاده وتا اینلحظه حمایت مستقیم کرده ولی ادعای مبارزه با ان را دارد ،چه چیزی از این خطرناکتر برای بشریت ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۲۳ فروردين ۱۳۹۷
خدا دشمنان مسلمانان را نادان آفریده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۲۳ فروردين ۱۳۹۷
پس شهر دوما توسط چه کسانی مورد حمله ی شیمیایی قرار گرفته ؟ تصاویر دلخراشی که در فضای اجتماعی منتشر شده از اجساد قربانیان این حمله مربوط به چیست !!
آخرین اخبار