افشای کمک ۱۵۰ هزار دلاری میلیاردر اوکراینی به بنیاد ترامپ

به تازگی افشا شده است که رابرت مولر مشغول بررسی کمک ۱۵۰ هزار دلاری یک سرمایه دار اوکراینی به بنیاد ترامپ در سال ۲۰۱۵ است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از بیزنس اینسایدر، «رابرت مولر»، مسئول تحقیقات درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هم اکنون مشغول انجام تحقیقاتی درباره پرداخت مبلغ 150 هزار دلار از سوی یک سرمایه دار اوکراینی به بنیاد «دونالد جی ترامپ» در سپتامبر 2015 است.

روزنامه نیویورک تایمز با استناد به 3 شخص آگاه به این مسئله، روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد که «ویکتور پینچوک»، یک میلیاردر اوکراینی در ازای سخنرانی دونالد ترامپ در یک کنفرانس 20 دقیقه ای در کی‌یف، مبلغ 150 هزار دلار به بنیاد ترامپ اهدا کرده است.

این موضوع پس از آن فاش شد که بر اساس یک گزارش،  رابرت مولر از سه میلیاردر روسی بازجویی کرده است تا ببیند آیا آنها به صورت مستقیم یا غیرمستقیم برای ستاد انتخاباتی ترامپ پول ارسال کرده اند یا خیر.

گزارشها حاکی از آن است که این کمک مالی به بنیاد ترامپ به درخواست «مایکل کوهن»، وکیل شخصی ترامپ انجام گرفته است. دونالد ترامپ در آن زمان در حال کسب نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری 2016 بود. در اوت 2015، مشاور سیاسی این میلیاردر اوکراینی شخصا با دونالد ترامپ تماس گرفته است تا درباره سخنرانی وی در کی‌یف با او گفتگو کند. دونالد ترامپ هم درخواست او را بدون اشاره به کمک مالی پذیرفته است. اما مایکل کوهن روز بعد با مشاور این میلیاردر اوکراینی تماس گرفت و از او درخواست کمک 150 هزار دلاری در ازای سخنرانی دونالد ترامپ را کرده بود.

این مسئله در حالی افشا شد که رابرت مولر در حال بررسی کمک هایی است که از سوی مقامات خارجی به ستاد انتخاباتی ترامپ ارائه شده است. مولر همچنین از سازمان ترامپ درخواست کرده است که اسناد و مدارکی درباره ارتباط با برخی مقامات روس که نامشان فاش نشده است، ارائه کنند.

در تحولی دیگر از تحقیقات درباره پرونده رئیس‌جمهور آمریکا، روز گذشته مأموران اف بی آی دفتر مایکل کوهن را در منهتن نیویورک مورد حمله قرار دادند و اسناد و سوابقی در ارتباط با پرداخت 130 هزار دلار حق السکوت به «استورمی دنیلز»، بازیگر زن فیلم های مستهجن که با دونالد ترامپ رابطه داشت، پیدا کردند.

روزنامه واشنگتن پست امروز با استناد به یک منبع آگاه در مطلبی نوشت که «مایکل کوهن» احتمالا به دلیل فساد مالی و تخلفات مالی در ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، مورد بازجویی قرار می گیرد.


انتهای پیام/

تحقیق مولر درباره کمک ۱۵۰ هزار دلاری میلیاردر اوکراینی به بنیاد ترامپ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار