سی‌ان‌ان در مطلبی نوشت دونالد ترامپ در حال آماده شدن برای دیدار و گفتگو با مسئول تحقیقات درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکاست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ سی ان ان اعلام کرد به تازگی گزارش شده است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در حال آماده شدن برای انجام یک مصاحبه با «رابرت مولر»، مسئول تحقیقات درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست.

بنابر گزارش شبکه سی ان ان، یک مقام کاخ سفید اعلام کرد که وکلای دونالد ترامپ یک سری اطلاعات کلی درباره پرسشهایی که ممکن است رابرت مولر از او بپرسد در اختیار رئیس جمهور آمریکا قرار داده اند.

ترامپ به طور رسمی با انجام مصاحبه با مولر در تحقیقاتش موافقت نکرده است؛ اما پیشتر گفته بود که بدش هم نمی آید این کار را بکند. درحالی که ترامپ اعلام کرده است که حاضر است چنین کاری را بکند، مشاورانش به او هشدار داده اند که این مصاحبه می تواند خطرات و چالش هایی را هم به دنبال داشته باشد.

 مولر تاکنون 19 نفر را در جریان تحقیقات درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا متهم کرده است که برخی از آنها هم از مشاوران رئیس جمهور آمریکا بوده اند که به اف بی آی دروغ گفته اند.

او پیشتر به وکیل ترامپ اطلاع داده بود که همچنان به تحقیقات درباره ترامپ ادامه می دهد؛ اما هنوز به او به چشم یک مجرم نگاه نمی کند.

حدود یک ماه پیش هم وکلای ترامپ شروطی را برای بازجویی مولر از رئیس جمهور آمریکا درباره پرونده روسیه تعیین کردند. وکلای دونالد ترامپ سعی داشتند رابرت مولر را متقاعد کنند که در ازای بازجویی از ترامپ، به تحقیقات درباره این پرونده خاتمه دهد. درواقع ترامپ در صورتی به انجام مصاحبه یا همان بازجویی در خصوص مسئله روسیه رضایت خواهد داد که رابرت مولر هم متعهد شود پرونده مربوط به ارتباط ترامپ با روسیه را مختومه اعلام کند.

وکلای ترامپ از رابرت مولر درخواست کردند که 60 روز پس از بازجویی از ترامپ، این پرونده را مختومه اعلام کند. آنها همچنین درخواست کردند که دامنه پرسش ها از ترامپ را به اخراج جیمز کومی، رئیس سابق اف بی آی و همچنین مایکل فلین، مشاور امنیت ملی سابق این کشور محدود کند.

تاکنون مشخص نشده است که ترامپ قرار است به صورت رسمی با رابرت مولر مصاحبه کند یا به صورت غیررسمی و در یک نشست محرمانه این کار را انجام دهد.

شایان ذکر است روسیه پیشتر هر گونه دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تکذیب کرده است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار