مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان شمالی گفت: تاکنون چهار هزار و ۶۹۰ طرح برای دریافت تسهیلات فراگیر اشتغال در سامانه کارا استان خراسان شمالی ثبت شده است.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز بجنورد؛ حسن نوری مدیرکل تعاون،  کار و رفاه اجتماعی استان خراسان شمالی گفت: تاکنون چهار هزار و ۶۹۰ طرح برای دریافت تسهیلات فراگیر اشتغال در سامانه کارا استان ثبت شده که بیشترین آن مربوط به شهرستان شیروان است.

وی افزود: از این تعداد ۲۱۱ طرح به بانک‌های عامل ارسال شده ، ۲ هزار و ۶۵۰ طرح در دستگاه‌های اجرایی و بقیه هم در کمیته‌های فنی در دست بررسی است.

نوری اظهار کرد: از مجموع کل طرح‌های ثبت شده در سامانه کارا هزار و ۴۹۵ طرح معادل ۳۲ درصد در شیروان ،  هزار و ۲۴۵ طرح معادل ۲۶ ممیز ۵ دهم درصد در اسفراین ، ۹۴۸ طرح معادل ۲۰ ممیز ۲ دهم درصد مربوط به بجنورد و بقیه مربوط به سایر شهرستان‌های استان است.

وی بیان کرد: در مجموع هزار و ۷۵۳ طرح در حوزه مشاغل خانگی با ۲۱۰ میلیارد ریال اعتبار پارسال در این استان معرفی شد که تاکنون ، تسهیلات افزون بر ۵۰ درصد آن پرداخت شده است.

نوری با اشاره به اینکه ۸۵ درصد طرح‌های ثبت شده در سامانه کارا سهم بخش کشاورزی و دامپروری است، گفت: از این تعداد ۷۰ درصد آن مربوط به پرداخت تسهیلات در بخش دام سبک و سنگین است.

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی افزود: از بانک‌ها انتظار می‌رود در این زمینه توجه بیشتری صورت گیرد تا روند کار‌ها شتاب گیرد.
وی همچنین گفت: براساس تازه‌ترین آمار‌ها هم اکنون نرخ بیکاری در استان خراسان شمالی کمتر از ۱۰ درصد است.
انتهای پیام/


ثبت ۸۵ درصد طرح در سامانه کارا در خراسان شمالی مربوط به بخش کشاورزی و دامپروری است

برچسب ها: اشتغال ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.