وزارت دفاع روسیه می‌گوید هیچ اثری از حمله شیمیایی به شهر دوما واقع در غوطه شرقی دمشق نیافته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، ارتش روسیه با اعلام اینکه امدادگران نظامی هیچ نشانه و عوارضی از مسمومیت شیمیایی بر بدن بیماران در دومای سوریه مشاهده نکرده اند، افزود: هیچ نشانه‌ای از وقوع حملات شیمیایی در شهر دوما در سوریه نیافته است.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز اعلام کرد، مرکز روسی نظارت بر آشتی در سوریه اعلام کرد این که کشور‌های غربی دروغ‌های وقیحانه «کلاه سفیدها» در سوریه را باور می‌کنند عجیب و شگفت آور است.

«کلاه سفیدها» چه کسانی هستند؟

مجله «نیوزویک» درباره این گروه نوشت: «سازمان کلاه سفید‌ها ظاهراً بدون در نظر گرفتن مذهب و با بی‏طرفی به انجام وظایفش می‌پردازد و اعضای این سازمان غیر مسلح هستند اما ده‌ها تصویر و ویدئو خلاف این مسئله را ثابت می‌کند و آشکار می‌سازد که کلاه سفید‌ها به طور مستقیم با گروه‌های مسلح که در میان آن‌ها جبهه النصره نیز است همکاری می‌کنند. این سازمان در کمپین‌های ضد حکومت سوریه با دست بردن در تصاویر و اخبار با هدف تاثیر گذاشتن بر روی افکار عمومی مشارکت می‌کنند.»

بر اساس گزارش‌ها، اصلی‌ترین کارکرد کلاه سفید‌ها تهیه فیلم‌های ساختگی و تبلیغاتی برای وارونه‌نمایی شرایط جنگ در سوریه است.

آن‌ها در این راه از هیچ ترفند و تقلبی دریغ نمی‌کنند. تاریخ تاسیس این سازمان و نیز مواضع سیاسی مدیرانش و همچنین منابع مالی و پشتیبانی دفاع مدنی باعث می‌شود در بی‌طرفی این سازمان تردید ایجاد شود.

این سازمان در سال ۲۰۱۳ به دست کارمند سابق اداره اطلاعات نظامی و کارشناس امنیتی انگلیس، جمیز لو میجرر تاسیس شده است. این گروه با گروه موسوم به «ناظران حقوق بشر سوریه» که دفتر اصلی آن در لندن است، رابطه‌ای تنگاتنگ دارد و به نوعی مکمل هم محسوب می‌شوند.

در همین راستا یک تروریست تکفیری، بخش دیگری از سیاست کثیف کلاه سفید‌ها را در سوریه فاش کرد.

«ولید هندی» تروریستی است که در جعل کردن فیلم‌ها و تصاویری دست داشته است که یک شبکه تلویزیونی ترکیه در جریان حمله شیمیایی در حلب آن را تدوین کرده است.

وی در این فیلم در کنار «کلاه سفیدها» حضور دارد. وی اعتراف می‌کند که در جریان پیوستن به یکی از گروه‌های تروریستی به مدت سه سال مبالغ مالی از سوی «شورای محلی» و حامیان عرب حاشیه خلیج‌فارس دریافت می‌کرده است.

این تروریست فاش کرد «به آن‌ها گفتند به ما حمله شیمیایی خواهد شد. برایمان لباس‌های محافظ هم آورده‌اند تا آماده باشیم.» ما نیز برای یک شبکه ترکیه‌ای بازی کردیم تا نشان دهیم که در این مرکز چه کاری انجام می‌دهیم. هندی می‌گوید که در هنگام تصویربرداری از این حمله جعلی، یک مسئول تصویربرداری به نام «ابراهیم الحاج» و فرد دیگری به نام «محمد السید» این صحنه‌ها را ضبط می‌کردند.

آن‌ها آژیر‌های خطر را به صدا در می‌آوردند و برای انتقال افراد مثلاً آسیب دیده، برانکارد آماده می‌کردند! سپس این کلیپ‌ها را در اینترنت قرار می‌دادند تا ارتش سوریه را متهم به انجام این حمله دروغین کنند.

وی اذعان کرد که بیش از چند بار در صحنه‌های تصویرداری از این حملات جعلی حضور داشته است.

گفتنی است پیش از این نیز پشت پرده تصاویر جعلی که این گروه با سوءاستفاده از کودکان تهیه و منتشر می‌کرد فاش شده و آن‌ها را رسوا کرده است.

انتهای پیام/

تاکید وزارت دفاع روسیه بر عدم وجود اثرات حمله شیمیایی در دوما 

برچسب ها: روسیه ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار