رئیس اداره هواشناسی گلپایگان گفت: در سال زراعی جاری میزان 58 میلی‌متر بارندگی به ثبت رسیده است که نسبت به سال زراعی سال گذشته 237.2 میلی‌متر کاهش نشان می‌دهد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید مهدی حسینی عصر امروز در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: سال 96 در گلپایگان سال خشکسالی نبود  زیرا بیش از 131 میلی‌متر بارش باران به ثبت رسیده است که بیشترین این میزان بارندگی در فروردین و اردیبهشت ماه باریده است.

وی با اشاره به اینکه در گلپایگان در مدت بلند مدت کمترین بارندگی در سال 87 به ثبت رسیده است، گفت: میانگین بارش این شهرستان دردوره دراز مدت 26 ساله 261.5 میلی متر بوده است.

رئیس اداره هواشناسی گلپایگان علت کاهش بارندگی‌ها را تغییر اقلیم در کشور دانست و گفت: باید در مصرف آب کشاورزی از روش‌های نوین آبیاری استفاده کرد زیرا 92 درصد آب در بخش کشاورزی مصرف می‌شود.

حسینی با بیان اینکه از نیمه دوم فروردین‌ماه تا اواسط اردیبهشت‌ماه بارش‌ها به صورت رگباری است که امکان کاهش دما وجود دارد، اظهار کرد: در سال زراعی جاری استان اصفهان 58 درصد کاهش بارندگی داشته است که  رتبه چهارم را کشور نسبت به بلند مدت دارد.

وی با بیان اینکه در فروردین‌ماه سال 97 میزان 17.3 میلی‌متر بارندگی در شهرستان به ثبت رسیده است،  گفت: گلپایگان از نظر خشکسالی در وضعیت نامطلوبی قرار دارد و طبق نقشه‌های هواشناسی در ماه‌های باقی مانده از سال زراعی جاری بارش خوبی نخواهیم داشت.

رئیس اداره هواشناسی گلپایگان تصریح کرد: موقعیت اقلیمی شهرستان گلپایگان خشک و نیمه‌خشک است زیرا در فصل تابستان باران نمی‌بارد.

حسینی افزود: با راه‌اندازی سایت هواشناسی در فضای مجازی به صورت برخط گزارش های هواشناسی شهرستان در اختیار دهیاران و شهروندان قرار می‌گیرد.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: هواشناسی ، خشکسالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار