رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیکشهر گفت: بیش از یک میلیارد ریال به توسعه گردشگری نیکشهر اختصاص یافت.

 رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیکشهر در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال با هدف توسعه و تقویت زیرساخت‌های مناطق نمونه گردشگری این شهرستان از محل دفتر توسعه امور روستایی و دهیاری‌های سیستان و بلوچستان اختصاص یافت.

خیرالنساء امیری افزود: یک میلیارد ریال از این اعتبار برای توسعه و فراهم کردن زیرساخت‌های گردشگری چشمه آب معدنی چانف واقع در بخش آهوران نیکشهر و ۷۰۰ میلیون ریال دیگر نیز برای منطقه نمونه گردشگری تنگه سرحه این شهرستان توسط دهیاری‌های این مناطق هزینه خواهد شد.

وی بیان کرد: وجود مناطق بکر، روستا‌های هدف گردشگری با باغات میوه‌های گرمسیری، شالیزارها، آبشار‌ها و در مجموع طبیعت بسیار زیبای شهرستان نیکشهر سبب شده که این نقطه از سیستان و بلوچستان در حوزه طبیعت گردی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار باشد.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های فراوان گردشگری نیکشهر ضروری است با سرمایه گذاری در این حوزه زمینه جذب توریست را بیش از گذشته فراهم کرد.

امیری تاکید کرد: امسال با حمایت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان تلاش می‌شود در راستای ثبت آثار ملموس و ناملموس و اسطوره میرکمبر، تشکیل پرونده معرفی روستای تنگه سرحه به عنوان روستای ملی حصیر، ساخت بازارچه دائمی صنایع دستی، مرمت ابنیه تاریخی همچون قلعه اسپکه و تقویت زیرساخت‌های مناطق گردشگری در نیکشهر اقدامات مهمی انجام شود.

انتهای پیام/گ

توسعه گردشگری سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار