سرمربی تیم فوتبال نفت تهران گفت: برخی افرادی که در تیم‌های قعرجدولی فعالیت دارند از اعتبار بیرانوند برای ضربه زدن به نفت استفاده می‌کنند.

افاضلی: برخی مربیان تیم‌های قعرجدولی از سادگی و اعتبار بیرانوند استفاده می‌کنندبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان هومن افاضلی درباره حضور ماموران نیروی انتظامی و دادستانی در محل تمرین نفت تهران برای توقیف اموال این باشگاه به دلیل شکایت علیرضا بیرانوند گفت: این مسائل عجیب نیست. اگر در صبا بودید و روز بازی نماینده دادستان به بازیکنان می‌گفت لباس‌ها را در بیاورید، متوجه می‌شوید حضور ماموران نیروی انتظامی در ورزشگاه تهرانسر برای توقیف اموال باشگاه نفت عجیب نیست. من خود ساخته ام و پله پله بالا آمده ام. به همین دلیل اتفاقی که امروز در تمرین نفت افتاد برایم عجیب نیست.

از اعتبار بیرانوند در پرسپولیس و تیم ملی سوء استفاده می‌شود

او ادامه داد: برخی دوستان ما که در تیم‌های نزدیک به جایگاه نفت فعالیت می‌کنند و در گذشته هم در این تیم حضور داشتند، بیرانوند را به جلو هل می‌دهند و او هم چنین کار‌هایی انجام می‌دهد. به نظر من برخی افراد از موقعیت بیرانوند در پرسپولیس و تیم ملی سوء استفاده می‌کنند. به وکیل بیرانوند گفتم که او اعتبارش را برای این افراد هزینه می‌کند.

حکم طلب بیرانوند از نفت فوتبالی و ضمانت اجرای آن محرومیت ما از نقل و انتقالات است

سرمربی نفت تهران خاطرنشان کرد: البته بحث مربوط به حق و حقوق علیرضا درست و راه‌های اخذ این مطالبات هم مشخص است. شاید زمانی درباره شخصی حرف بزنم و او با حضور در دادگاه شکایت کند، اما طلب بیرانوند از نفت، فوتبالی است و محاکم فوتبالی درباره آن رای داده‌اند. ضمانت اجرایی این رای هم جلوگیری از نقل و انتقالات نفت تهران است تا باشگاه بدهی‌هایش را پرداخت کند.

تمام اهالی فوتبال از باشگاه‌ها طلب دارند

افاضلی تصریح کرد: اینکه مسائل فوتبالی را به بیرون از فوتبال ببریم خوب نیست. هر کس که در فوتبال ایران کار می‌کند مطالبات معوقه‌ای دارد. همانگونه که خود من از برخی تیم‌ها طلب دارم.

تاثیر اقدام‌های مخرب روحیه بازیکنان را به صفر می‌رساند

او درمورد تاثیر اقدام علیرضا بیرانوند روی روحیه بازیکنان نفت تهران اظهار کرد: افرادی که این اقدام را ساماندهی می‌کنند اطمینان دارند که از این طریق می‌توانند روی روحیه بازیکنان ما تاثیر بگذارند، اما تلاش می‌کنیم درصد این تاثیرگذاری به صفر برسد.

افاضلی درمورد اینکه به نظر می‌رسد بار دیگر این تیم مانند دوران مالکان قبلی باشگاه نفت دچار حاشیه شده است، گفت: هرچند اتفاقاتی رخ داده است، اما خوشبختانه وضعیت تیم مانند دوران مالکان قبلی نیست چرا که مسائل روزمره ما مانند سفر رفتن و اقامت در هتل به بهترین شکل انجام می‌شود. مطالبات بازیکنان نفت مانند تمام تیم‌های دیگر عقب افتاده است که آن هم باید پرداخت شود. بخش خصوصی مالکیت باشگاه را برعهده گرفته است، اما تاکنون سندی دراختیار ندارد. نمی‌توان اتومبیل را به نام فردی نزد و از او درخواست کرد جریمه و خلافی اش را پرداخت کند. این مسائل منطقی نیست.

مدیران رده میانی وزارت نفت برای انتقال تیم به بخش خصوصی مقاومت می‌کنند

افاضلی افزود: باید وزارت نفت تکلیف تیم را مشخص کند. شریف‌حسینی و سلحشور به عنوان نماینده وزیر نفت و رئیس مجمع باشگاه تصمیم گرفته اند تیم را واگذار کنند و موافقت خود را برای فروش باشگاه اعلام کرده اند، اما به نظر می‌رسد برخی مدیران رده میانی به تیم تحت پوشش وزارت نفت، تعصب زیادی دارند و در این راه مقاومت می‌کنند تا شرایط تغییر یابد.

بازیکنان نفت شرایط را درک می‌کنند

او درباره تاثیر حواشی اخیر در نتایج تیم نفت تهران تصریح کرد: روالی درست کرده بودیم که طبق آن تا قبل از بازی با استقلال خوزستان همه چیز خوب بود، اما شاید سهم مسائل فنی در ۳ شکست اخیر ما از تمام مسائل دیگر کمتر باشد. این مسائل در ذهن بازیکنان ما تاثیرگذار است. البته خوشبختانه بازیکنان باتجربه و بزرگی داریم و می‌توانند این شرایط را هضم کنند که وضعیت خطرناکی داریم. آن‌ها بالا و پایین فوتبال را دیده‌اند و اطمینان دارم می‌توانند از این وضعیت سخت عبور کنند.

باشگاه نفت در پرداخت مطالبات سابقه بدی دارد

افاضلی درمورد اینکه بهتر نبود مالک فعلی باشگاه نفت با پرداخت مطالبات بازیکنان فعلی بحث تسویه حساب با طلبکاران را از طریق دیگری دنبال کند، اظهار کرد: بخشی از این موضوع به وضعیت اقتصادی کشورمان بازمی گردد. به هر حال مسئولیت باشگاه نفت با بخش خصوصی است و همین حالا می‌بینید حتی در پرداختی تیم‌های صنعتی هم عقب و جلو رخ می‌دهد. شاید شش تیم در لیگ ما ۶۰ تا ۷۰ درصد مبلغ قرارداد بازیکنانشان را داده باشند. به هر حال بازیکنان نفت گله‌مند هستند و این امر به دلیل اینست که نفت تهران از این لحاظ سابقه خوبی ندارد. سوابق بد سبب شده این مسائل برای بازیکنان زنده شود. آن زمان که ما به نفت آمدیم، همه چیز مرتب بود و بازیکنان توانستند از لحاظ روحی به وضعیت خوبی برسند، اما پرداخت نشدن مطالباتشان روی روحیه آن‌ها تاثیر گذاشته است.

سرمربی تیم نفت درباره شانس بقای این تیم در لیگ برتر عنوان کرد: شک نکنید تیم ما در لیگ می‌ماند چراکه باتجربه‌های نفت بالا و پایین فوتبال را دیده اند و از این لحاظ به جوان‌ها کمک می‌کنند. در زندگی قواعدی وجود دارد که من آن‌ها را وضع نکرده‌ام. هر کسی هر جایی اشتباهی انجام دهد یا در جایی کار را خراب کند بدون شک برای خودش هم این مسائل پیش می‌آید. کسانی که برای ما چاه می‌کنند خودشان درون آن چاه می‌افتند.

افاضلی درباره دلیل کنار گذاشتن  حامد آقایی و احمد آل نعمه از نفت تهران بیان کرد: از نظر من همه بازیکنان عضو تیم نفت هستند و بازیکن برای دستمزد گرفتن فوتبال بازی می‌کند. شاید هم برخی بازیکنان علی کریمی و حمید درخشان را دوست داشته باشند. من هم این دو نفر را دوست دارم و با آن‌ها ارتباط خوبی داشتم. اینکه بازیکن با چه کسی آمده مهم نیست و پیش‌داوری درمورد کسی نمی‌کنیم.

او افزود:البته آتیلا حجازی هم در نفت حضور داشت و تلاش زیادی برای این تیم انجام داد. او سابقه خانوادگی بزرگی دارد و پدر مرحومش از مفاخر فوتبال ایران است. درباره کنار گذاشتن آل نعمه و آقایی هم باید بگویم این مسائل خانوادگی است و باید در خانواده بماند. چیزی در این باره نمی‌گویم، اما علاقه بازیکنان برای حرف زدن به خودشان ارتباط دارد. بازگو کردن مسائل خانوادگی مانند این است که ۲ برادر دعوای خانوادگی خود را در لابی ساختمان و مقابل همسایه‌ها مطرح کنند.

رتبه بندی تیم‌های ایرانی بر مبنای مشکلات مدیریتی است

سرمربی نفت درباره بازی این تیم مقابل پدیده مشهد گفت: این بازی برای هر ۲ تیم حائز اهمیت است. پدیده هم مانند ما شرایط سختی دارد و در کل تیم‌ها در لیگ ایران بیشتر از مسائل فنی بر مبنای وضعیت مدیریتی طبقه بندی می‌شوند. تیم‌هایی که ساختار مدیریتی بهتری داشتند نتایج بهتری هم گرفتند و در جدول شرایط بهتری دارند. همین تیم نفت زمانیکه از لحاظ وضعیت مدیریتی و مسائل مالی شرایط خوبی داشت جزء مدعیان لیگ بود.

مسئولان وزارت نفت به عهدشان وفا کنند

او درمورد زمان حل مشکلات مالی باشگاه نفت اظهار کرد: تصمیم گیری درمورد این موضوع برعهده من نیست بلکه باید مدیران باشگاه و مسئولان وزارت نفت تصمیم بگیرند. نمی‌توانم به جای وزارت نفت تصمیم بگیرم، اما در کشورمان اعتقاداتی داریم و اخلاقیات مهم است. وفای به عهد جزو خصائل اخلاقی خوب است و نباید این امر به صورت یکطرفه باشد. همانگونه که بازیکنان با فوتبال بازی کردن به عهدشان وفا می‌کنند باید وزارت نفت هم به عهدش عمل کند تا مطالبات اعضای تیم پرداخت شود.

افاضلی درمورد اینکه اگر نفت تهران در لیگ برتر بماند فصل آینده می‌تواند سهمیه لیگ قهرمانان را کسب کند یا خیر، گفت: برای کسب سهمیه باید پروسه‌ای طولانی را طی کرد. اگر یادتان باشد یک سال قبل از اینکه نفت در کورس قهرمانی قرار بگیرد در حال سقوط بود که گل دقیقه ۹۷ بهمن طهماسبی مانع این امر شد. یک شبه نمی‌توان به موفقیت رسید. این تیم بنیانی داشته که از بین رفته است. در ابتدای فصل بازیکنان خوبی از تیم جدا شدند و نفت در وضعیت اضطرار تشکیل شده است.

او در پایان خاطرنشان کرد: تیم در شرایط نرمالی بسته نشده و مجبور شدند هر بازیکنی که آزاد بوده است جذب کنند. در این شرایط برخی نفرات هم در نیم فصل جدا شدند. برای اینکه نفت بتواند به کورس بازگردد باید بازیکنان موثر را حفظ و تعدادی بازیکن جدید جذب کرد. اگر کسی می‌تواند این کار را انجام دهد و از هری پاتر کمک بگیرد، من چنین کاری بلد نیستم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.