سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: صندوق ذخیره نیازمند اصلاحاتی برای تعیین خصوصی یا دولتی بودن آن است.

صندوق ذخیره فرهنگیان به اصلاحات نیاز داردمیرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان و پیشنهاداتی که در گزارش تحقیق و تفحص از این صندوق مبنی بر نظارت بر عملکرد آن اشاره شده، اظهار کرد: صندوق ذخیره فرهنگیان از سال 1374 شروع به فعالیت کرده است که از زمان تاسیس تا کنون دولتی یا خصوصی بودن این صندوق به طور شفاف مشخص نیست و همین ابهام باعث انحراف در روند فعالیت آن شده است.

وی ادامه داد: باتوجه به این شرایط و به دلیل این ابهام پیشنهاد دادیم تا صندوق وضعیت خود از نظر دولتی یا خصوصی بودن را مشخص کند که امیدواریم وزارت آموزش و پرورش و هیئت امنای صندوق برای این موضوع پیش قدم شوند.

تشدید نظارت‌ها بر عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباه تشدید نظارت‌ها برای این صندوق با توجه به حوادث اخیر عنوان کرد: نقش نظارتی مجلس برای فعالیت‌ها همواره وجود دارد اما امیدواریم آموزش و پرورش و اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان پیش از ورود مجلس اقدامات لازم را برای بهبود عملکرد این صندوق در دستور کار قرار دهند.

میرزاده در بخش دیگری از صحبت هایش درباره جلسه‌ای که کمیسیون آموزش با وزیر آموزش و پرروش داشته است، اظهار کرد: پیگیری مطالبات فرهنگیان از مهمترین موضوعاتی بود که مورد توجه قرار گرفت که البته باتوجه به توضیحات وزیر آموزش و پرورش بخشی از این تاخیرها مربوط به خزانه است.

وی یادآور شد: قرار بر این است که تا کمیته آموزش و پرورش مجلس جلساتی را با وزارت آموزش و پرورش برگزار کنند تا چالش‌های آموزشی و پرورشی موجود بررسی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار