به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اگر امروز موفق به رصد اخبار علمی پزشکی نشده‌اید، برترین اخبار امروز این سرویس خبری را از نگاه کاربران در ادامه دنبال کنید.

کودکی که دچار ۵۰۰ بار شکستگی اعضای بدن شده است + تصاویر
شکستگی استخوان تنها مخصوص سالمندان یا در زمان بروز حادثه و تصادف نیست بلکه نوعی بیماری ژنتیکی وجود دارد که فرد از بدو تولد دچار شکستگی‌های پی در پی می‌شود.

آئین نامه جدید آموزشی دانشگاه‌ها این هفته ابلاغ می‌شود
شریعتی نیاسر گفت: آئین نامه جدید آموزشی با نزدیک به ۶۰ درصد تفویض اختیار این هفته به دانشگاه‌های سطح یک و دو ابلاغ می‌شود.

هنوز دستوری برای تعیین تکلیف مدارس سمپاد وجود ندارد/ طرح شهاب مکمل سمپاد
رئیس مرکز پرورش استعداد‌های درخشان آموزش و پرورش با اشاره به کارکرد طرح شهاب آن را مکملی برای سمپاد دانست.

عدس پلو، غذایی مقوی برای کودکان
عدس پلو سرشار از انواع ویتامین‌های A.، C.، B۱، B۲، آهن، پتاسیم، منیزیم، فسفر و کلسیم است که نقش موثری در رشد و تقویت عضلات کودکان دارد.

شایع‌ترین بیماری‌های مغز و اعصاب
امینی هرندی با اشاره به ارائه جدیدترین دستاورد‌های علمی در حوزه بیماری‌های مغز و اعصاب در کنگره بین المللی نورولوژی ایران، گفت: یکی از شایع‌ترین بیماری‌های مغز و اعصاب سکته مغزی است.

دور رژ‌یم‌های لاغری خودسرانه را خط بکشید
یک متخصص تغذیه در مورد رژیم‌های غذایی نادرست و عواقب هولناک آن برای سلامتی افراد توضیحاتی داد.

ضربه به سلامت مردم با تعطیلات طولانی/ طلب ۱۳ هزار میلیاردی وزارت بهداشت از چهار سازمان بیمه‌گر اصلی/خدمات سرپایی بخش خصوصی در تعطیلات تقریبا تعطیل است
نشست خبری سخنگوی وزارت بهداشت امروز برگزار می‌شودسخنگوی وزارت بهداشت گفت: تعطیلات طولانی مدت به سلامت مردم ایران ضربه وارد می‌کند، در تعطیلات میزان بروز و شیوع بیماری‌ها تغییر نمی‌کند و مثلا سرطان کم یا زیاد نمی‌شود.

پرداخت وام ۵۰میلیون تومانی مسکن به فرهنگیان
مدیرکل تعاون و پشتیبانی آموزش و پرورش با اشاره به تسهیلات رفاهی برای فرهنگیان از پرداخت وام ۵۰ میلیونی مسکن به فرهنگیان خبر داد.

باید با بیت المال از افراد فقیر و نیازمند دستگیری شود/ لزوم تغییر مدل تربیتی در آموزش و پرورش/ انضباط در بیمه‌ها جایگزین حضور مددکاران اجتماعی در جامعه
وزیر بهداشت گفت: باید با بیت المال از افراد فقیر و نیازمند دستگیری شود، مددکاران اجتماعی باعث آرامش جامعه می شوند و می توانند کمک بزرگی برای مردم باشند.

اگر آبی برای مردم نمی‌آوریم، کوزه‌ای نشکنیم/ اجازه نمی‌دهیم مشکلات نظام سلامت به مردم آسیب بزند
هاشمی گفت: اگر کاستی وجود دارد ما نباید به دروغ این کاستی‌ها را پنهان کنیم؛ اگر آبی برای مردم نمی آوریم کوزه ای هم نشکنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.