نایب رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: اعضای تیم نفت آبادان امشب برای حضور در مسابقات بسکتبال غرب آسیا راهی اردن می شوند.

شجاعی: تیم بسکتبال نفت آبادان راهی اردن می‌شود / نفتی‌ها نمی‌رفتند جریمه می‌شدندفریده شجاعی نائب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال در گفت و گو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اعزام نشدن تیم بسکتبال نفت آبادان به مسابقات قهرمانی غرب آسیا بیان کرد: اعضای این تیم تا ساعت دو بامداد در فرودگاه منتظر ماندند تا راهی مسابقات شوند اما سرانجام از این اعزام منصرف شدند و به دلیل مشکلات پیش آمده فرودگاه را ترک کردند.

او درباره علت این مشکل عنوان کرد: کارهایی که بر عهده فدراسیون بود به خوبی انجام شد و هماهنگی های صورت گرفت اما باید پول این مسابقات تامین می شد و مسئولان تیم مدت ها به دنبال آن بودند. سرانجام بلیت هم تهیه شد و بازیکنان حتی چمدان هایشان تحویل دادند اما زمانی که قصد داشتند سوار هواپیما شوند با سرپرست تیم تماس گرفته شد تا این سفر انجام نشود. پس از آن که این هواپیما از دست رفت و مسئولان  تصمیم به حضور در رقابت ها گرفتند. به دنبال بلیت رفتند.

شجاعی ادامه داد : سرانجام با پیگیری های صورت گرفته مسئولان این تیم برای امشب بلیت گرفتند تا این تیم به اردن برود. تیم بسکتبال بانوان نفت آبادان در صورتی که به این مسابقات اعزام نمی شد با جریمه 75 هزار دلاری رو به رو می شد و زمانی که ما در خصوص این جریمه توضیح دادیم آن ها تصمیم گرفتند راهی این رقابت ها شوند به همین دلیل با مسئولان غرب آسیا رایزنی کردیم تا استراحت روز دوم نفتی ها به روز اول منتقل شود.

تیم بسکتبال 3 نفره جوانان بانوان در جمع 20 تیم برتر جهان نبود

او درباره قرار نگرفتن نام تیم ملی بسکتبال سه نفره بانوان در جمع تیم های حاضر در مسابقات المپیک جوانان گفت: هنوز کمیته ملی المپیک در این خصوص جوابی نداده است اما ما با بررسی هایمان دیدیم که به دلیل قوانین خاص بسکتبال 3 در 3 تنها 20 تیم نخست دنیا می توانند در این مسابقات حاضر شوند. در حال حاضر تیم هایی مانند سریلانکا و اندونزی که در این رقابت ها حاضر هستند  از تیم های ما ضعیف تر بوده اما رنکینگ بالاتری دارند.

او افزود: ما در بخش بزرگسالان در جمع بیست تیم برتر جهان هستیم و به دلیل جایگاه شانزدهمی در جهان به مسابقات جهانی این رشته دعوت شدیم اما در رده جوانان در جایگاه بیست و هشتم قرار داریم و به همین دلیل نتوانستیم در این مسابقات حضور پیدا کنیم.

احتمال حضور بانوان بسکتبالیست در مسابقات ویلیام جونز 50 درصد است

نائب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال درباره مسابقات پیش روی بانوان بسکتبالیست گفت: در نظر داریم تا تیم ملی بسکتبال بانوان را برای نخستین بار به مسابقات ویلیام جونز که به میزبانی چین تایپه برگزار می شود، اعزام کنیم. البته حضور تیم آقایان کشورمان در این رقابت قطعی است و در بخش بانوان هم پس از ارزیابی شرایط تصمیم نهایی را خواهیم گرفت. در حال حاضر احتمال این اعزام 50 درصد است.

شجاعی ادامه داد: تیم ملی بسکتبال بانوان سه نفره کشورمان به طور قطع در بازی های آسیایی جاکارتا حاضر می شود و تیم ملی 5 نفره کشورمان هم از سال آینده در مسابقات کاپ آسیا و مقدماتی جام جهانی شرکت می کند.

نائب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال در پاسخ به این سوال که آیا نحوه برگزاری مسابقات بانوان در سال 97 تغییری خواهد داشت یا خیر گفت: مسابقات لیگ تغییری ندارد اما در مسابقات منطقه ای و استان ها تغییراتی خواهیم داشت.

انتهای پیام /

اظهارات نایب رئیس بسکتبال بانوان درباره این رشته

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار