تیم ملی فوتبال کشورمان در دیدار دوستانه آینده خود، 29 اردیبهشت باید مقابل تیم ملی ازبکستان قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی فوتبال کشورمان درحالی قرار است در جام جهانی 2018 روسیه شرکت کند که در گروه دوم این رقابت‌ها با مراکش، اسپانیا و پرتغال همگروه است و در نخستین گام، باید 25 خرداد با شاگردان "رنار" دیدار کند.

تیم ملی قرار بود تا پیش از شروع جام جهانی با تیم‌های سیرالئون، تونس، الجزایر، سوریه، ازبکستان، ترکیه، یونان و لیتوانی دیدار دوستانه برگزار کند.

شاگردان کی روش تا کنون مقابل سیرالئون و الجزایر به پیروزی رسیده و در دیدار با تونس متحمل شکست شده اند. تمامی حریفان ایران در رده بندی فیفا، رنکینگی بالای 20 دارند و به جز تونس، تیم‌های قدرتمندی محسوب نمی‌شوند و البته به جز عقاب‌ها (لقب تیم ملی تونس) 6 تیم دیگر در رنکینگ فیفا از تیم ملی ایران پایین‌تر هستند.

در رده بندی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا)، سیرالئون (98 ) تونس (23) الجزایر (60) ازبکستان (72) ترکیه (38) یونان (45) لیتوانی (147) جای دارند و تیم ملی ایران هم رتبه 33 است، تا به غیر از تونس، تمامی حریفان در رنکینگ پایین‌تر از شاگردان کی روش باشند.

تیم ملی قرار بود تا 21 اردیبهشت در دیداری تدارکاتی به مصاف سوریه برود که به دلیل کمبود بازیکن و حضور تعدادی از بازیکنان در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، این مسابقه لغو شد. پس از این اتفاق، بازی تدارکاتی ایران و ازبکستان هم یک روز به تعویق افتاد و قرار است در تاریخ 29 اردیبهشت برگزار شود.

بر همین اساس، نگاهی انداختیم به عملکرد تیم ملی ازبکستان، رقیب جدید شاگردان کی روش؛

فوتبال در ازبکستان از سال 1920 آغاز شد و در سال 1926 نخستین دوره مسابقات قهرمانی این کشور شکل گرفت و باشگاه‌های "اسبرونایا" و "سوکول" تاشکند موفق‌ترین تیم‌های این کشور در این رقابت ها بودند.

ازبک ها پس از جدایی از اتحاد جماهیر شوروی، نخستین بازی رسمی خود را در سال 1992 مقابل تاجیکستان انجام دادند و به تساوی 2 بر 2 رسیدند.

لقب تیم ملی ازبکستان ، «ایتالیای آسیا و آبی و سفیدها» است و تاکنون موفق نشدند به جام جهانی صعود کنند. سرمربی این تیم تیمور کاپادزاده است و در جدیدترین رنکینگ فیفا در رده 72 قرار دارند.  آنها در تمامی انتخابی‌های المپیک تا مرحله نهایی صعود کرده‌اند اما هیچ‌گاه نتوانسته‌اند به مرحله اصلی بروند و همچنین در مراحل انتخابی بزرگترین آوردگاه جهانی فوتبال در سال 2006 پس از سوم شدن در گروه خود، در پلی آف به مصاف بحرین رفتند اما پس از 2 تساوی با احتساب گل زده در خانه حریف حذف شدند و در سال ۲۰۱۴ هم در حالی که هم امتیاز با کره‌جنوبی شده‌ بودند، با دلیل تفاضل گل کمتر از صعود به جام جهانی باز ماندند.

آبی و سفیدها، 7 بار نیز در مسابقات جام ملت های آسیا حضور داشتند که بهترین مقام آنها، قرار گرفتن در رده چهارم رقابت های سال 2011 بود.

کاپیتان این تیم اودیل آحمدوف، هافبک باشگاه شانگهای SIPG است که از سال 2017 به این تیم چینی پیوست و در 23 بازی موفق به ثبت 3 گل شده است. همچنین از دیگر بازیکنان مطرح این تیم می توان به ایگناتی نستروف، آنزور اسماعیلوف، مارات بیگمائف، مارشاریپوف و  سردار رشیدوف اشاره کرد.

تیم ازبکستان در دوره مقدماتی جام جهانی 2018 با تیم ایران در یک گروه قرار داشت و در تقابل با یوزهای جوان در بازی رفت، یک بر صفر شکست خورد و در دیدار برگشت هم، شاگردان کی روش 2 بر صفر به پیروزی رسیدند.

همچنین ازبک ها پس از دیدار با ایران به مصاف اروگوئه می روند و آماده رقابت های مقدماتی جام ملتهای آسیا 2019 امارات خواهند شد.

انتهای پیام/

ازبکستان، حریف بعدی شاگردان کی روش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار