سرخپوشان پایتخت در 2 فصل اخیر توانستند در هفته بیست و هفتم قهرمانی خود را قطعی کنند که در نوع خود جالب توجه است.

مقایسه عملکرد پرسپولیس در لیگ برتر شانزدهم و هفدهمبه گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرخپوشان پایتخت در حالی با برتری برابر پدیده مشهد در هفته بیست وهفتم توانستند یازدهمین قهرمانی خود را بدست آورند که فصل گذشته هم در این هفته موفق به کسب جام قهرمانی شدند. 

با بررسی نتایج پرسپولیس در 2 فصل اخیر متوجه می شویم که این تیم  در برخی از فاکتورها نسبت به فصل قبل لیگ برتر عملکرد بهتری داشته است. 

تعداد بردهای پرسپولیس 

سرخپوشان پایتخت در هفته بیست و هفتم لیگ شانزدهم 19 برد کسب کرده بودند اما امسال تاکنون 18 پیروزی بدست آوردند. به هر حال عملکرد آنها از لحاظ تعداد برد در لیگ شانزدهم بهتر از لیگ هفدهم بود. 

تعداد مساوی های پرسپولیس 

تیم فوتبال پرسپولیس در هفته بیست و هفتم لیگ شانزدهم 5 مساوی کسب کرده بود اما در لیگ امسال 6 مساوی بدست آورد و این تیم در لیگ شانزدهم تعداد مساوی هایش کمتر از لیگ هفدهم بود. 

تعداد باخت های پرسپولیس 

شاگردان برانکو در هفته بیست و هفتم لیگ شانزدهم 3 باخت بدست آورده بودند و در لیگ امسال هم همین تعداد باخت را کسب کردند. این موضوع نشان می دهد که خط دفاع پرسپولیس روند رو به رشد خود را در لیگ هفدهم هم ادامه داده است. 

گلزن ها و گل نزدن ها

سرخپوشان پایتخت در هفته بیست و هفتم لیگ شانزدهم 39 گل زده بودند اما امسال تعداد گل های خود را افزایش دادند و به 43 گل رساندند. زمانی که طارمی از پرسپولیس جدا شد همگان بر این باور بودند که خط حمله این تیم در غیاب طارمی با مشکل مواجه می شود اما علیپور با زدن 18 گل جای خالی طارمی را به خوبی پر کرد و اکنون هم در صدر گلزنان لیگ برتر قرار دارد. 

تیم پرسپولیس در هفته بیست و هفتم لیگ شانزدهم 10 گل خورده بود اما امسال تا هفته بیست و هفتم 12 گل خورده است و این موضوع نشان می دهد که خط دفاع این تیم در فصل شانزدهم بهتر از امسال بوده است. 

تفاضل گل های پرسپولیس 

قرمز پوشان پایتخت در هفته بیست و هفتم لیگ شانزدهم تفاضل گل 29 را به نام خود ثبت کرده بودند اما امسال تفاضل گل خود را به عدد 31 افزایش دادند. 

پرسپولیس فصل گذشته تا پایان هفته بیست و هفتم 62 امتیاز کسب کرده بود اما امسال تاکنون 60 امتیاز کسب کرده است و این موضوع نشان دهنده برتری این تیم در فصل گذشته بوده است. 

سرخپوشان پایتخت فصل گذشته با استقلال (تیم دوم جدول رده بندی) اختلاف 11 امتیازی داشتند اما امسال آنها با ذوب آهن تیم دوم اختلاف 12 امتیازی دارند. 

در صورتی که پرسپولیس بتواند 3 بازی باقی مانده خود را با برد پشت سر بگذارد با 69 امتیاز لیگ را به پایان می رساند که این تیم می تواند رکورد جدیدی را از لحاظ تعداد امتیاز به نام خود ثبت کنند. 

به هر حال سایر تیم ها از پرسپولیس می خواهند که در 3 بازی باقی مانده با تمام قوا ظاهر شود چرا که نتایج پرسپولیس در سرنوشت تیم های مدعی کسب سهمیه و فانوس به دستان لیگ برتر مهم است. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.