همایش استانی استکبار ستیزی از منظر قرآن امروز در دانشکده علوم قرآنی مراغه برگزار شد .

همایش استکبار ستیزی قرآنی در مراغهبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ حجت الاسلام حمید محمدی راد رئیس دانشکده علوم قرآنی مراغه گفت : همایش مرحله استانی یازدهمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی کشور با موضوع استکبار ستیزی در قرآن است .


وی هدف از برگزاری این همایش را آشنایی بیشتر مردم ، دانشجویان و استادان دانشگاه ها با محتوا ، معارف وحقایق قرآن در موضوع مبارزه با استکبار بیان کرد و افزود : در این همایش یک روزه که استادان حوزه های علمیه و دانشگاه های آذربایجان شرقی حضور داشتند ، از 70 مقاله رسیده به دبیرخانه 5 مقاله به صور سخنرانی ارائه شد .


وی استکبار ستیزی در قرآن ، استکبار ستیزی در صحیفه سجادیه ، استکبار ستیزی در سیره حضرت ابراهیم و کارکرد های خدا باوری در استکبارستیزی از منظر قرآن را از مهمترین محورهای مقالات این همایش دانست.


رئیس دانشکده علوم قرآنی مراغه خاطرنشان کرد: 20 مقاله برگزیده این همایش به مرحله بین المللی که همزمان با عید مبعث درشهر قم برگزار می شود راه یافته است.


امام جمعه مراغه نیز در این همایش گفت : در آیات و احادیث مختلف اشاره زیادی بر ضرورت مبارزه با استکبار شده و خداوند تاکید فرموده است : مسلمانان هرگز اجازه ندهند کافران برآنها مسلط شوند .


حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پور محمدی افزود : دشمنان و منافقان از صدر اسلام برای فاصله انداختن بین قرآن و مسلمین بسیار تلاش کرده اند اما بیداری علمای دین آنها را ناکام گذاشته است .

 

انتهای پیام/

 همایش استکبار ستیزی قرآنی در مراغه

برچسب ها: اوقاف ، احکام شرعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.