مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر با اشاره به اعتبارات ۲.۵ برابری عمران روستایی استان گفت: سال گذشته در مجموع از محل اعتبارات ملی، نفت و استانی ۸۳۶ میلیارد ریال به عمران روستا‌های استان بوشهر تخصیص یافت.

افزایش اعتبارات ۲.۵ برابری عمران روستایی استان در سال گذشتهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حمید حیدری‌بریدی ظهر امروز در نشست به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد مسکن با اشاره به اینکه هدف امام راحل از ایجاد این نهاد و حساب ۱۰۰ محرومیت‌زدایی بود اظهار داشت: از زمان تاسیس بنیاد مسکن تاکنون اقدامات بسیار چشمگیری در زمینه محرومیت‌زدایی و سازندگی در روستا‌ها و شهر‌های کم جمعیت و محروم انجام شده است.

وی با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده توسط بنیاد مسکن استان بوشهر افزود: با برآورد صورت گرفته بنیاد مسکن در حوزه‌های مختلف عمرانی و محرومیت‌زدایی در روستا‌ها و شهر‌های کم جمعیت فعالیت می‌کند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر از افزایش رتبه استان در شاخص‌های محرومیت‌زدایی خبر داد و گفت: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده رتبه بنیاد مسکن استان بوشهر در سال ۱۳۹۳ در شاخص‌های فنی و مهندسی ۲۸ کشور بود که این شاخص سال گذشته با ارتقاء ۲۲ پله به رتبه ششم صعود کرد.

حیدری با اشاره به اسفالت معابر روستایی استان بوشهر افزود: با افزایش سهمیه قیر رایگان به بنیاد مسکن، سال گذشته بیش از ۲۰۰ کیلومتر معابر روستایی استان بوشهر با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان اسفالت شد که این استان جزو دو استان برتر در جذب قیر رایگان معرفی شد.

وی از اختصاص ۲۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات نفت برای محرومیت‌زدایی روستا‌های جنوب استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: با تلاش نماینده مردم شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی، ۲۰ میلیارد تومان اعتبار از وزارت نفت در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفت که با این اعتبار ۵۵ پروژه محرومیت‌زدایی در روستا‌های جنوب استان بوشهر اجرا و بسیاری از آن‌ها افتتاح شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر با بیان اینکه سال گذشته ۸۳۶ میلیارد ریال برای عمران روستا‌های استان تخصیص یافت خاطر نشان کرد: اعتبارات عمران روستایی در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن ۲.۵ برابر افزایش و در مجموع از محل اعتبارات ملی، نفت و استانی ۸۳۶ میلیارد ریال به عمران روستا‌های استان بوشهر تخصیص یافت.

حیدری از اجرای بوستان‌های امید در روستا‌های استان بوشهر خبر داد و افزود: سال گذشته ۲۵۶ پروژه بوستان امید در روستا‌های استان اجرا شد که ۵۰ درصد آن تکمیل شد و مابقی امسال افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به افزایش سرانه فضای سبز در روستا‌های استان تصریح کرد: سرانه فضای سبز از ۲ دهم درصد با اجرای بوستا‌های روستا‌های به ۳ مترمربع افزایش یافت و ۵۰۰ هزار متر مربع فضای سبز با کاربری‌های مختلف در ۷۰ درصد روستا‌های استان ایجاد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر از اجرای زمین چمن مصنوعی ورزشی در روستا‌های بالای ۳۰۰ نفر خبر داد و گفت: ۱۵۰ روستای بالای ۳۰۰ نفر جمعیت طرح زمین چمن روستایی در آن‌ها اجرا که برای این مهم ۲۸۵ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شد.

حیدری با بیان اینکه ۲۰۰ زمین والیبال در کنار زمین فوتسال روستایی ساخته شد افزود: در راستای اجرای طرح ویژه بهسازی و مقاوم مسکن روستا یی ۱۵ میلیارد ریال در قالب تسهیلات بلاعوض به روستائیان پرداخت شده است.

انتهای پیام/م

۸۳۶ میلیارد ریال برای عمران روستاهای استان بوشهر تخصیص یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.