معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: در اجرای طرح سلامت نوروزی پنج تن مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته در این استان کشف، جمع آوری و نابود شد.

پنج تن مواد غذایی فاسد در بوشهر نابود شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالمحمد خواجه ئیان روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در طول اجرای برنامه سلامت نوروزی از ۱۵ اسفند ماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین ماه جاری، ۱۵ هزار و ۹۸۵ بازرسی از مراکز عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی در استان بوشهر اجرا شد.

وی اظهارکرد: در طول اجرای برنامه سلامت نوروزی در استان بوشهر یکهزار و ۱۷۴ نمونه برداری مواد غذایی، ۶ هزار و ۲۲ سنجش با دستگاه‌های پرتابل، ۷۵ مورد بازدید از اماکن بین راهی و ۱۰ هزار و ۳۴۴ مورد کلرسنجی در سطح استان به وسیله بازرسان طرح سلامت نوروزی انجام شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: این اقدام برای نظارت بر مراکز عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی به وسیله بازرسان بهداشت محیط به طور مستمر انجام و با توجه به حساسیت موضوع در ایام نوروز تشدید می‌شود.

وی افزود: همشهریان می‌توانند در صورت مشاهده اقلام تاریخ مصرف گذشته و مشکوک در مراکز عرضه مواد غذایی موارد را از طریق شماره ۱۹۰ سامانه مدیریت ارتباطات مردمی وزارت بهداشت برای پیگیری بازرسان بهداشت محیط اعلام کنند.

خواجه ئیان افزود: برنامه بسیج سلامت نوروزی از ۱۵ اسفند ماه سال گشذته تا ۱۵ فروردین ماه جاری با حضور ۱۶۲ نفر از بازرسان بهداشت محیط و حرفه‌ای با هدف ارتقای امنیت و سلامت غذایی جامعه در استان بوشهر اجرا شد.

انتهای پیام/م

پنج تن مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته  کشف، جمع آوری و نابود شد

برچسب ها: اخبار سلامت ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.