یک کارشناس سوئیسی در مصاحبه با اسپوتنیک به بررسی پیامد‌های خطرناک تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «گای متان»، سیاستمدار سوئیسی و رئیس باشگاه مطبوعات سوئیس،  در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه نه تنها به بدتر شدن روابط مسکو با غرب منجر می شود، بلکه اوضاع فعلی جهان را نیز متشنج می کند.

متان گفت: بدون شک اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه در شرایط فعلی به بدتر شدن روابط مسکو و غرب منجر می شود. پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا، مقامات این کشور بر پایه فرضیه ای که صحت آن هنوز اثبات نشده است مسکو را به دخالت در انتخابات آمریکا متهم کردند. از سوی دیگر، اتهام زنی های انگلیس علیه روسیه در خصوص تلاش این کشور برای مسموم کردن سرگئی اسکریپال، جاسوس دو جانبه روس، روابط مسکو با غرب را متشنج کرده است. در حال حاضر روسیه در برابر این اقدامات استعماری آمریکا و غرب مقاومت می کند ولی این بازی بسیار ترسناک است و امکان دارد ادامه یابد.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر هیچکس حاضر نیست در این شرایط میانجیگری کند. دونالد ترامپ به رغم تعریف هایی که از رئیس جمهور روسیه کرده است، قادر به مقابله با اتحادیه مخالفان سیاسی خود، جمهوری خواهان نومحافظه کار و لیبرال دموکرات ها نیست و بدون شک قدرت متوقف کردن این شرایط را ندارد. هر ماه یک مورد جدید باعث می شود شکاف و تنش میان آمریکا و روسیه بیش تر شود. نمونه آن، ادعاهایی در خصوص حمله شیمیایی در سوریه، بمب گذاری در دنباس و سوءقصد به جان جاسوس دوجانبه روس  است.

این کارشناس سوئیسی اقدامات غرب و آمریکا علیه روسیه را خصمانه توصیف کرد و افزود: تحریم های اقتصادی غرب همواره دامن گیر کشورهایی می شود که منافع آمریکا و غرب را در نظر نمی گیرند. در حال حاضر، کشورهای غربی پس از جنگ و تبلیغات منفی، از حربه تحریم اقتصادی استفاده می کنند. آنها معتقدند تحریم اقتصادی، یک بازوی قدرتمند برای تخریب کشورهایی است که به منافع غرب پشت می کنند. با وجود این، تحریم اقتصادی قادر نیست کشورهای بزرگی همچون روسیه، چین و یا ایران را در برابر غرب متوقف کند. نتیجه تحریم اقتصادی قدرت های  بزرگ خطرناک است . ولی «تحریم های دیپلماتیک» همانند آنچه اخیرا بین آمریکا و اروپا با روسیه  رخ داد ممکن است نتیجه خطرناک تری همچون جنگ در پی داشته باشد؛ رویه ای که آمریکا و کشورهای غربی سعی دارند روسیه را به سوی آن سوق دهند.

این کارشناس در انتهای اظهاراتش گفت: روسیه یکی از قدرت های جهانی است و در صورتی که اقدامی تلافی جویانه در برابر غرب نشان ندهد، ضعیف تلقی خواهد شد. بنابراین مسکو نیز بدون شک اقدامی در برابر غرب انجام خواهد داد. ادامه اقدامات تلافی جویانه دو قدرت، پیامدهای خطرناکی  به دنبال دارد و تنها راه جلوگیری از آن مذاکره است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار