رئیس شورای شهر تهران گفت :حداکثر تا 16 بعدازظهر‌ رأی‌ مخالف اعضا به استعفای شهردار به او ابلاغ خواهد شد.

مخالفت شورا با استعفای نجفی به او ابلاغ می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن هاشمی رفسنجانی‌ رئیس شورای شهر تهران در پایان جلسه‌ علنی امروز شورای شهر تهران گفت: اولین جلسه رسمی شورای شهر تهران در سال 97 امروز در حالی برگزار شد که موضوع حساس استعفای‌ شهردار تهران مورد بحث و رأی‌گیری قرار گرفت.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه متن این استعفا در اواخر سال گذشته به دست او رسید‌، اظهار کرد: شهردار تهران طی جلسه‌ای که برگزار شد دلایل خود نسبت به استعفا را مطرح کرد و اعضا توانستند نظر موافق یا مخالف خود را ابراز کنند و در نهایت امروز رأی‌گیری به صورت ورقه‌ای و مخفی انجام شد و با استعفای‌ آقای نجفی مخالفت شد.

وی افزود: انشاالله‌ این مخالفت به آقای نجفی ابلاغ می‌شود و ما انتظار داریم که به فعالیتش‌ ادامه دهد.

هاشمی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه اگر آقای نجفی به استعفای خود اصرار داشته باشد تکلیف چیست؟ اظهار کرد: من نمی‌توانم به این پیش فرض‌ها پاسخ دهم و باید ببینیم که عکس‌العمل آقای نجفی چیست زیرا او در جلسه حضور داشت و بیش از 10 نفر از اعضا صحبت کردند و از نظرات اعضا آگاه شدند از این رو باید ببینیم‌ چه تأثیری در روحیه آقای نجفی می‌گذارد و او برای آینده چه تصمیمی‌ خواهد گرفت.

وی در ادامه با اشاره به بخشی از استعفانامه‌ نجفی گفت: او در این استعفا‌نامه تأکید کرده من تا تعیین‌ مسئول بعدی شهرداری مسئولیت شهر را بر عهده می‌گیرم.

وی افزود: البته من امیدوارم نجفی روحیه جدیدی پیدا کرده باشد تا بتواند به مسئولیت‌های خود ادامه دهد.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص زمان ابلاغ رأی اعضا به نجفی اظهار کرد: ما 2 ساعت بعد از رأ‌ی‌گیری موارد را ابلاغ می‌کنیم و حداکثر تا 16 بعدازظهر‌ رأی‌ مخالف اعضا به شهردار ابلاغ خواهد شد.

هاشمی در پاسخ به سئوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران  جوان مبنی بر علت تأکید فراوانش بر رأی‌گیری مخفی اظهار کرد: من نمی‌خواستم این شبهه‌ به وجود آید که به دلیل حضور خبرنگاران بعضی از اعضا تحت تأثیر فشار مطبوعاتی رأی داده باشند و به نظر من خیلی هم خوب شد که ما رأی‌گیری را به صورت مخفی انجام دادیم و کسانی هم که می‌خواستند رأیشان‌ آشکار باشد رأی‌ خود را اعلام کردند و چون قانون در این زمینه مسکوت بود برداشت من این بود که باید رأی‌گیری به صورت مخفی انجام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار