مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی از افزایش ۹۲ درصدی صادرات ماهیان زینتی خبرداد.

افزایش ۹۲ درصدی صادرات ماهیان زینتی از استان مرکزیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاراک؛ شانقی مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: درسال ۹۶ یک میلیون و ۴۵۳ هزار و ۳۷۴ قطعه ماهی زینتی از این استان به خارج از کشور صادر شده که نسبت به صادرات ۷۵۵ هزار و ۵۳۳ قطعه سال ۹۵ میزان ۹۲ درصد رشد داشته است.

شانقی با بیان اینکه ماهیان زینتی به کشور‌های افغانستان و عراق صادر شده است، افزود: صادرات، خود به عنوان یک عامل مهم و تأثیرگذار در تولید کل کشور به شمار می‌آید و افزایش صادرات بر رشد تولید و اشتغال تاثیر دارد.

وی اضافه کرد: همچنین در سال گذشته تخم مرغ خوراکی به مقدار ۲۹۹ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم با افزایش ۳۶ درصدی به کشور عراق صادر و مقدار ۶۸ هزار قطعه پولت تخم گذار با رشد ۱۳ درصدی به کشور ارمنستان و ترکمنستان صادر شده است.

صادرات بیش از ۹۳ هزار کیلوگرم مرغ از استان مرکزی

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی ادامه داد: مرغ منجمد صادراتی هم به مقدار ۹۳ هزار و ۶۸۲ کیلو گرم با نظارت این اداره کل به عراق و مقدار ۱۱۲ هزار کیلو گرم پا و پنجه مرغ به ویتنام صادر شد.

وی با اشاره به صادرات مقدار ۳ هزار و ۶۹۷ کیلو گرم کرک بزی به کشور ایتالیا بیان کرد: مقدار ۳ هزار و ۲۱۲ تن خوراک و مکمل طیور هم به کشور‌های افغانستان و ترکمنستان صادر شده است.

شانقی با ابراز امیدواری از برداشتن گام‌های ارزنده در سال جاری در راستای تحقق شعار سال ۹۷ با عنوان حمایت از کالای ایرانی افزود: عسل صادر شده از استان مرکزی هم ۴۰ هزار کیلوگرم به کشور مالزی صادر شد که افزایش ۷۷ درصدی دارد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.