رئیس سازمان‌تجاری‌سازی فناوری و اشتغال جهاد دانشگاهی کشور در سفر به محلات ارزش ریالی ۳ زالو را معادل یک بشکه نفت عنوان کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  محمدصادق بیجندی رئیس سازمان‌تجاری‌سازی فناوری و اشتغال جهاد دانشگاهی کشور در مراسم افتتاح دفتر مرکز رشد واحد‌های فناور محلات و نیمور با اشاره به اینکه پارک‌ها و مراکز رشد موجب معرفی ارزش‌های مختلف به دانش‌آموختگان می‌شوندگفت: تولید هر ۳ زالو معادل یک بشکه نفت ارزش پولی دارد که چند شرکت در کشور به تولید زالو مشغولند.

بیجندی افزود:همچنین هر گرم زهر زنبور ۸۰ دلار ارزش پولی دارد که در حوزه نیش و زهر زنبورهم  ۴شرکت دانش‌بنیان در کشور فعالیت دارند که توجه به اینگونه فعالیت‌ها موجب درآمدزایی، ارزش افزوده، اشتغال و ماندگاری افراد در مناطق بومی شده و جلوگیری از مهاجرت ان‌ها می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پارک‌ها و مراکز رشد بال‌های حرکت دانشگاه‌ها به سمت کارآفرینی هستند اضافه کرد: و گفت: دانشگاه‌ها به تنهایی نمی‌توانند اتفاقات خاصی را رقم بزنند بلکه باید با هم‌افزایی و کمک دیگر دستگاه‌ها مسیر رشد دانشجویان فراهم شود.

وام های اشتغال به سمت مراکز رشد و دانشگاه‌ها برود

رئیس سازمان‌تجاری‌سازی فناوری و اشتغال جهاد دانشگاهی کشور با بیان اینکه ۱.۵ میلیارد دلار باری توسعه اشتغال روستایی و عشایر اختصاص یافته که طبق گزارشات به سمت وام‌های زودبازده و خود اشتغالی می‌رود  ادامه داد : لازم است این رقم به سمت، چون حوزه پارک‌ها و مراکز رشد و دانشگاه‌ها برود.

بیجندی به پژوهشکده ملی گل و گیاه و مرکز پرورش ماهیان زینتی در محلات هم اشاره کر  و افزود: مراکز رشد را می‌شود در کنار مرکز پرورش ماهی توسعه داد.

وی استان مرکزی را جزو استان‌های کم مشکل در بیکاری دانست و بیان کرد: این استان همچنین جزو استان‌های مهاجرفرست هم هست که که امید داریم عمل پارک‌ها و مراکز رشد موجب اتفاقی مناسب در این عرصه شود.

انتهای پیام / ج

 

برچسب ها: اخبارعلمی ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.