رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور دامپزشکی استان کرمانشاه از انجام بیش از ۱۱ هزار مورد پایش بیماری آنفلوانزا در استان کرمانشاه خبر داد.

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت:در سال 96 بیش از یازده هزار مورد پایش آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان کرمانشاه انجام شده است.


 علیرضا حیدری با اشاره به عملکرد سال 96 حوزه بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور دامپزشکی استان، اظهار کرد: در سال گذشته در مجموع نزدیک 21.5 میلیون قطعه جوجه ریزی در واحد های پرورش مرغ گوشتی در سطح استان کرمانشاه داشتیم.


وی ادامه داد: از این میزان جوجه ریزی تعداد شش میلیون و 700 هزار قطعه، تولید مزارع مرغ مادر استان بوده که مابقی آن از استانهای دیگر وارد استان شده است.


رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه میزان واکسنی که برای جوجه ها و طیور استان در سال گذشته مصرف شده را نیز بیش از 178 میلیون دز اعلام کرد.


به گفته این مسئول، در سال گذشته از جوجه های تولید شده در استان 2570 مورد نمونه خون، 8523 مورد آزمایش سرولوژی آنفلوآنزا، 2935 مورد نمونه بافتی و 5735 مورد آزمایش مولکولی انجام شده است.


 حیدری با بیان اینکه در سال گذشته نظارت جدی بر بیماری آنفلوآنزای پرندگان در استان صورت گرفت، یادآوری کرد: بیش از یازده هزار مورد پایش آنفلوآنزای پرندگان در استان داشتیم و 201 مورد بازدید نیز از تالاب ها صورت گرفته است.


وی  بیان کرد: 180 مورد نیز بازرسی از کشتارگاه های طیور استان در این مدت انجام شد .


رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه میزان ماده ضدعفونی مصرف شده در این مدت را 6259 لیتر اعلام کرد و گفت: در سال گذشته نزدیک به یک میلیون و 300 هزار مترمربع از مساحت کشتارگاه های استان ضدعفونی شده است.


وی تعداد قفس های ضدعفونی شده را بیش از 866 هزار قفس دانست و بیان کرد: در این مدت ضدعفونی بیش از 7300 دستگاه خودرو را نیز داشتیم.

 

انتهای  پیام/ز

 

پایش بیماری انفلوانزا در  مناطق استان کرمانشاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.