سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه از برگزاری کلاس آموزشی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان برای متصدیان واحدهای صنعتی پرورش طیور در این شهرستان خبر داد.

برگزاری کلاس آموزشی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگانبه گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  صیاد غلامی  سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه گفت: با توجه به شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و اهمیت مقابله با این بیماری یک دوره آموزشی در این خصوص برای تعدادی از صاحبان واحدهای صنعتی پرورش طیور با همکاری اداره جهادکشاورزی شهرستان کرمانشاه برگزار گردید.


وی آموزش و ارتقاء دانش پرورش دهندگان، اطلاع رسانی و اعلام سریع تلفات به دامپزشکی جهت اقدامات واکنش سریع را از مهمترین راهکارهای پیشگیری و کنترل این بیماری عنوان کرد و افزود: در این راستا افزایش امنیت زیستی در مرغداری ها بسیار حائز اهمیت است که در این دوره مسائلی در این باره تشریح شد.


سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه بر لزوم رعایت اصول بهداشتی قرنطینه ای در حمل و نقل پرنده زنده، کود مرغی، تخم مرغ و همچنین تشدید اقدامات قرنطینه ای بهداشتی در این واحدها تاکید کرد.


 غلامی همچنین توصیه کرد که واحدهای صنعتی پرورش طیور از ترددهای غیرضرور افراد و وسایل نقلیه به محل نگهداری طیور خودداری و هنگام خرید جوجه یک روزه گواهی سلامت و مجوز بهداشتی آن را از دامپزشک محل خریداری تحویل بگیرند.


این مقام مسئول از صاحبان این واحدها خواست که هرگونه تلفات در طیور را به نزدیک ترین شبکه دامپزشکی و یا از طریق شماره تماس 1512 و یا سامانه پیامکی 100010001512 به اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه اطلاع دهند.

 

انتهای پیام/ز

 

افزایش امنیت زیستی در مرغداری ها بسیار حائز اهمیت است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.