مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از ثبت ۴ میلیون و ۳۳۰ هزار نفر سفر در تعطیلات نوروز در خلیج فارس و دریای عمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ، اله مراد عفیفی پورمدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از ابتدای اجرای طرح نوروزی تسهیل سفر‌های دریایی هرمزگان تا پایان هفدهمین روز از فروردین ماه ۹۷، در مجموع چهار میلیون و ۳۲۹ هزار و ۳۸۹ نفر سفر مسافر و گردشگر از سرزمین اصلی به مقصد جزایر این استان و بالعکس صورت گرفت که ۱۰ درصد کاهش داشته است.

وی افزود:۱۳ بندر مسافری و گردشگری در این استان ۹۵ درصد از کل حمل و نقل مسافران دریایی کشور و حدود ۱۰۰ درصد عملیات حمل خودرو به مقصد جزایر خلیج فارس را بر عهده دارند .

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در ۲۲ روز زمان اجرای طرح نوروزی سال ۹۷، عملیات جابجایی ۵۷۸ هزار و ۷۴۴ دستگاه خودرو از طریق مسیر‌های دریایی بین بنادر لنگه، کیش، آفتاب، چارک، پهل و لافت به ثبت رسیده است که ۳ درصد افزایش داشته است.

اله مراد عفیفی پورافزود:عفیفی پور از ثبت ۱۱۶ هزار و ۴۳۸ تردد شناور‌های دریایی در تعطیلات نوروزی سال ۹۷ خبر داد که در همسنجی با سال گذشته یک درصد افزایش داشته است.

وی گفت:در این مدت ، در مجموع بیش از ۸۴۱ هزار و ۵۶۴ نفر از شناور‌های تفریحی و گردشگری برای انجام گشت‌های دریایی بهره‌مند شدند که افزایشی معادل ۵و ۹ دهم درصد به ثبت رسید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود:بیشترین حجم جابجایی مسافر و گردشگر از ابتدای اجرای طرح نوروزی ۹۷ تاکنون مربوط به روز پنجم فروردین به عنوان پرترافیک‌ترین و شلوغ‌ترین روز طی تعطیلات نوروزی است که در این روز، در مجموع ۳۷۰ هزار و ۷۴ نفر سفر انجام شد.

اله مراد عفیفی پورگفت:بیشترین حجم جابجایی خودرو نیز در روز پنجم فروردین با ۵۱ هزار و ۷۷۶ دستگاه خودرو به ثبت رسید که بخش عمده آن‌ها به مسیر دریایی پهل – لافت (جزیره قشم) اختصاص دارد.

وی افزود: در تعطیلات نوروزی سال ۹۷، بیش از ۱۲۰ فروند شناور مسافری و لندینگ کرافت با ظرفیت ۶ هزار و ۲۹۳ صندلی و امکان حمل ۲ هزار و ۸۸۰ دستگاه خودرو در قالب بزرگترین ناوگان مسافرت‌های دریایی کشور، خدمات دهی شبانه روزی به میهمانان نوروزی را بر عهده داشتند.

 هرمزگان به عنوان پایتخت مسافرت‌های دریایی ایران هر ساله پذیرای میلیون‌ها میهمان نوروزی از اقصی نقاط این سرزمین است.

انتهای پیام/ف

اجرای طرح نوروزی تسهیل سفر‌های دریایی هرمزگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.