با آغاز فصل بهار بسیاری از افراد دچار حساسیت فصلی میشوند و برای مقابله با آن به خوددرمانی روی می آورند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،  فصل بهار یکی از فصل هایی است که به خاطر وجود گل و گیاه فراوان برای بسیاری از افراد حساسیت زا و آزار دهنده است.

به همین دلیل با نو شدن طبیعت و تغییر آب و هوا بخش زیادی از جامعه دنبال راه چاره ای برای رهایی از حساسیت و علائم آزاردهنده آن هستند و در این بین خیلی ها به خود درمانی روی می آورند.

 زیبقی تکنسین دارو می گوید : آلرژی ها انواع مختلفی دارند و برای هرکدام باید داروی خاص تجویز  و مصرف شود و یک نوع دارو برای تمام افراد جوابگو نخواهد بود.

وی افزود : بسیاری از حساسیت ها به دلیل وجود نوع خاصی از گل و گیاه در خانه یا نگهداری حیوانات خانگی تشدید میشوند و این باید توسط پزشک متخصص تشخیص داده شود.

شمس برهان پزشک عمومی نیز در این باره می گوید : شما نمی‌توانید به طور کلی خود را در برابر چنین حساسیت‌هایی بیمه کنید اما می‌توانید با ماسک زدن و کاهش قرار گرفتن در معرض مواد حساسیت زا علائم آن را کاهش دهید.

به گفته شمس برهان  چای سبز ،کیوی، پرتقال، فلفل تند، کلم بنفش، اسفناج، لیموترش و چغندر از جمله مواد غذایی هستند که علائم حساسیت بهاری را کاهش میدهند.

انتهای پیام/ا

لزوم مراجعه به پزشک برای رفع حساسیت بهاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.