رئیس مرکز توسعه نوغانداری در استان‌های خراسان گفت: با آغاز توزیع تخم نوغان در خراسان پیش بینی می شود ۸ هزار جعبه تخم نوغان در خراسان رضوی توزیع شود

پیش بینی می شود ۸ هزار جعبه تخم نوغان در خراسان رضوی توزیع شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،فرید سرجمعی افزود: امسال قیمت هرجعبه تخم نوغان بدون تغییر نسبت به ۱۶ سال اخیر با همان قیمت ۷۵ هزار ریال به ازاء هر جعبه به نوغانداران عرضه خواهد شد.

وی با اشاره به مشکل بیماری در واریته‌های نوغان در سال گذشته که منجر به خسارت سنگین نوغانداران شد گفت: امسال با انجام کارکارشناسی شده بر روی تخم نوغان وارداتی تلاش شده تخم نوغان با کیفیت پس از نمونه برداری وتائید سازمان دامپزشکی وارد کشور شود ودراین راستا نوغانداران هیچ گونه نگرانی از پایین بودن کیفیت نداشته باشند.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری در استان‌های خراسان با بیان اینکه طرح ضدعفونی کردن سالن‌های پرورش کرم ابریشم به صورت رایگان اجرا شده است  گفت: با توجه به بیماری سال گذشته ورفع آلودگی محیط‌های پرورش، طرح ضدعفونی سالن‌های پرورش با اعتباری بالغ بر ۵۸۰ میلیون ریال در خراسان رضوی توسط دامپزشکی آغاز شده است.

گفتنی است پیله‌های تولیدی دربین نوغانداران همه ساله جهت تبدیل به نخ ابریشم به کارگاه‌های ابریشم کشی شهر بایگ روانه می‌شود.


انتهای پیام//ا.س
 

توزیع جعبه تخم نوغان بین نوغانداران خراسان رضوی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.