۳۹ تن مواد غذایی غیربهداشتی در گیلان کشف و معدوم شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ شاهرخ یوسف زاده چابک رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز گفت: در اجرای طرح سلامت نوروزی ۲۵۰ کارشناس بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی بیش از ۴۹ هزار مورد بازرسی از مراکز و اماکن تولید وعرضه مواد غذایی، محل اسکان و سامانه‌های آبرسانی در گیلان انجام دادند که در این مدت ۳۹ تن مواد غذایی غیربهداشتی از ۱۸۴ واحد جمع آوری و معدوم کردند.

وی افزود: همچنین ۸۰۶ مرکز متخلف نیز در اجرای طرح سلامت نوروزی با تشکیل پرونده تخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه گردشگران نوروزی امسال از خدمات ۳ حوزه درمان، بهداشت و غذا و دارو بهره‌مند شدند خاطر نشان کرد: بیش از ۹۵ هزار نفر از ۲۹ اسفند سال گذشته تا ۱۵ فروردین امسال به بخش اورژانس مراکز درمانی گیلان مرجعه کردند و در این مدت ۲ هزار عمل جراحی صورت گرفت که هزار و ۵۲۳ مورد آن اورژانسی بود.

شاهرخ یوسف زاده چابک گفت: مرکز اورژانس ۱۱۵ گیلان نیز در ایام نوروز ۳۳ ایستگاه سلامت نوروزی از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین دایر کرده بود که ۶ هزار و ۶۴۵ نفر به مرکز فوریت‌های پزشکی اورژانس ۱۱۵ گیلان مراجعه کردند.

وی تصریح کرد: همچنین در اجرای طرح نوروزی ۱۸۴ داروخانه در گیلان نیز به مسافران خدمات رسانی کردند که ۱۳۸ داروخانه روزانه و ۴۶ داروخانه شبانه روزی به هموطنان خدمات ارائه دادند.

 

انتهای پیام/م.ع

معدوم سازی۳۹  تن مواد غذایی غیربهداشتی در گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.