مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان از کاهش 27 درصدی حوادث جاده‌ای در طرح نوروزی هلال احمر همدان خبر داد.

کاهش 27 درصدی حوادث جاده‌ای در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ بهروز کارخانه‌ای، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان، با اشاره به تعداد اسکان‌های صورت گرفته در ایام نوروز، گفت: 126 نفر از 25 اسفندماه 96 تا 15 فروردین ماه امسال در پایگاه‌های جمعیت هلال احمر استان اسکان داده شدند که آمار سال گذشته 7 هزار و 801 اسکان بود.

وی با بیان اینکه به نیروهای به کارگیری شده طی این مدت، گفت: 279 نفر روز نیروی عملیاتی، 58 آمبولانس و پنج خودروی نجات در این بازه زمانی به کار گرفته شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان خاطر نشان کرد: متوسط زمان حضور نیروهای هلال احمر در محل مورد نیاز 12 دقیقه و 15 ثانیه بوده است.

وی در مقایسه آمار حوادث جاده‌ای سال 96 و 97، یادآور شد: در مجموع حوادث جاده‌ای امسال نسبت به سال گذشته 27 درصد کاهش داشته که واژگونی‌ها 41 درصد کاهش، حریق افزایش و انحراف از مسیر 40 درصد کاهش داشته است.

کارخانه‌ای با اشاره به آمار مقایسه‌ای سایر حوادث، تصریح کرد: حوادث کوهستان امسال نسبت به سال گذشته 300 درصد افزایش، سیل و آبگرفتگی 100 درصد کاهش، شهری 400 درصد افزایش و برف و کولاک صد درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی به آمار مقایسه‌ای خدمات حضوری و اسکان اشاره کرد و اظهار داشت: در طرح نوروزی سال گذشته 43 خدمات و امسال 33 خدمات ارائه شد که این آمار حاکی از کاهش 23 درصدی خدمات حضوری و اسکان طی اجرای طرح نوروزی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان خاطرنشان کرد: در مجموع آمار مقایسه‌ای طرح نوروزی سال گذشته و امسال، تعداد حوادث و خدمات با 20 درصد کاهش و تعداد حوادث جاده‌ای با 27 درصد کاهش به ثبت رسید.

وی به آمار مقایسه‌ای در مصدومان حوادث اشاره کرد و ادامه داد: طی اجرای طرح نوروزی جمعیت هلال احمر استان امسال نسبت به سال گذشته تعداد مصدومان رسیدگی شده 45 درصد کاهش، تعداد مصدومان سرپایی 68 درصد کاهش و تعداد مصدومان انتقالی نیز هفت درصد افزایش داشته است.

کارخانه‌ای با اشاره به آمار مقایسه‌ای تعداد فوتی‌ها، اظهار کرد: آمار فوتی در حوادث جاده‌ای امسال 30 درصد کاهش و تعداد فوتی در مجموع حوادث 50 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی در پایان یادآور شد: تعداد اسکان‌ها توسط جمعیت هلال احمر در استان نیز امسال نسبت به سال گذشته 98 درصد کاهش داشته است.


انتهای پیام/ج

27 درصد حوادث جاده ای در همدان کاهش یافته است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.