مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی گفت:در سال گذشته روستاییان این استان هشت میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان زکات پرداخت کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازبجنورد؛ عباس اهرابی مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: سال گذشته روستاییان هشت میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان زکات به کمیته امداد استان خراسان شمالی پرداخت کردند که ۶۱ درصد این منابع برای محرومان و ۳۹ درصد هم برای ساخت و تکمیل پروژه عمرانی هزینه شد.

وی با بیان این که سهم محرومان در مصارف زکات از ۳۰ به ۶۱ درصد در سال ۹۶ افزایش یافت، گفت: سهم پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی محرومان از محل منابع زکات پرداخت شد.

اهرابی مصارف زکات در زمینه محرومان خراسان شمالی را در بخش‌های درمانی، جهیزیه، مسکن، اشتغال، تحصیلی، معیشت اعلام کرد و افزود: با توجه به تلاش‌های شورای زکات استان خراسان شمالی همچنین عاملان و روحانیون فعال در این عرصه، ۱۱۶ درصد از برنامه‌های این واجب الهی در سال ۹۶ محقق شد.

اهرابی با یادآوری اینکه هدف‌گذاری سال گذشته برای جمع‌آوری زکات هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود بیان کرد: امیدواریم طی سال ۹۷ این رقم به بیش از ۱۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی درباره وضعیت پرداخت زکات در شهرستان‌های استان گفت: مردم خیر شهرستان بجنورد با پرداخت یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان زکات در رتبه اول و بعدازآن شیروان با یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و اسفراین یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در رتبه‌های بعدی پرداخت زکات قرار گرفتند.

وی عنوان کرد: هم اکنون ۵۶۹ روستای استان مشمول پرداخت زکات هستند که سال گذشته ۳۰۰ روستای استان زکات مال خود را به کمیته امداد استان خراسان شمالی پرداخت کردند.

انتهای پیام/


افزایش مصارف زکات محرومان در کمیته امداد خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.