دبیر فدراسیون وزنه برداری گفت: مسابقات قهرمانی آسیا برای ما اهمیت بالایی دارد و باید از عنوان قهرمانی خود در این رقابت ها دفاع کنیم.

بیرانوند: برای دفاع از عنوان قهرمانی به ازبکستان می‌رویممحسن بیرانوند با  خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درمورد شرایط وزنه‌بردران جوان بعد از رکوردگیری برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا اظهار کرد: خوشبختانه وزنه برداران رکوردهای خوبی را ثبت کردند و نشان دادند مسیر پیشرفت را به خوبی طی می‌کنند. عملکرد آنها در رکوردگیری راضی کننده بود و ان شاالله در بازی های آسیایی ازبکستان بتوانیم نتایج و مدال های خوبی را بدست بیاوریم.خوشبختانه وزنه برداران با استعدادی داریم و دغدغه نداشتن پشتوانه در تیم بزرگسالان با حضور این نفرات از بین برود.

او درباره علت عدم اعلام رکوردهای ملی پوشان گفت: در هر صورت نظر سرمربی تیم ملی این بوده است تا رکوردها اعلام نشود. از سوی دیگر مسابقات قهرمانی آسیا برای ما اهمیت بالایی دارد چرا که تیم ما در دوره پیش مسابقات به عنوان قهرمانی دست یافته است و اکنون به دنبال این هستیم تا بتوانیم از رتبه نخست خودمان به نحو احسن دفاع کنیم.

بیرانوند درباره رکوردگیری تیم ملی دختران عنوان کرد:اردوهای تیم ملی دختران از سال گذشته تاکنون با حضور وزنه برداران ادامه دارد و این نفراتی که در اردوی تیم ملی حضور دارند از بهترین نفرات تیم ملی محسوب می شوند. قرار است فردا(یکشنبه) در جلسه شورای عالی فنی وزنه برداری اسامی نفرات اعزامی به رقابت های قهرمانی آسیا در ازبکستان مشخص شود.

حضور دختران در رقابت های نوجوانان آسیا می تواند، یک اتفاق مثبت برای ورزش وزنه برداری قلمداد شود

دبیر فدراسیون وزنه برداری درمورد ارزیابی اش از نخستین حضور دختران وزنه برداران در میادین بین المللی ،گفت: ما همین که توانستیم مجوز شورای برون مرزی را برای حضور آنها در این رقابت ها کسب کنیم برایمان یک افتخار بزرگ محسوب می شود. این در صورتی است که یک سال پیش وقتی صحبت از این می شد که ما می خواهیم تیم نوجوانان دختر را تشکیل دهیم خیلی ها این موضوع را جدی نمی گرفتند اما اکنون به جایی رسیده ایم که تیم خیلی خوبی را تشکیل داده ایم و معتقدم آنها می توانند در سالیان آینده نتایج خوبی را در مسابقات برای کشور عزیزمان کسب کنند. امیدوارم خدا کمک کند تا آنان مدال هم بگیرند. با این وجود همین که آنها در مسابقات شرکت می کنند، می تواند یک اتفاق مثبت برای ورزش وزنه برداری قلمداد شود.

او در پاسخ به این پرسش که ترکیب نهایی تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان چه زمانی مشخص می شود گفت: طبق برنامه ریزی های به عمل آمده قرار است فردا (یک‌شنبه) جلسه شورای عالی فنی برگزار شود و در آن جلسه اسامی هشت وزنه بردار اعزامی به رقابت های آسیایی اعلام می شوند.

بیرانوند درباره برنامه های فدراسیون برای حمایت از جوانان و نوجوانان وزنه بردار بیان کرد: خوشبختانه تعامل خوبی بین سرمربیان تیم های ملی وزنه برداری برقرار است و نه تنها عملکرد این وزنه برداران از سوی کادر فنی و اعضای شورای عالی وزنه برداری رصد می شود و اگر نیاز باشد به تمرینات تیم ملی بزرگسالان فراخوانده می شوند. ما به دنبال این هستیم تا بتوانیم از تیم نوجوانان و جوانان حمایت کنیم تا بتوانند در رقابت های مختلف جهانی و المپیک مدال های ارزشمندی را برای کشورمان به ارمغان بیاورند.در هر صورت پشتوانه های اصلی ما همین نفرات هستند و یکی از برنامه های اصلی ما برگزاری اردوهای بلند مدت در طول سال برای این وزنه برداران است تا از این طریق انگیزه این نفرات برای حضور در تیم ملی بزرگسالان افزایش یابد.

نفرات شاخص تیم ملی وزنه برداری باید منتظر تست دوپینگ باشند

او در پایان درباره لیست اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی وزنه برداری مبنی بر احتمال تست دوپینگ وادا از ورزشکاران ایرانی گفت: برخی از وزنه برداران کشورمان مد نظر وادا قرار گرفته اند و کمیته ستاد ملی مبارزه با دوپینگ این اجازه را دارد که هر زمان بخواهد از نفراتی مانند علی حسینی، بهداد سلیمی، کیانوش رستمی و سهراب مرادی تست دوپینگ بگیرد. نه تنها این اشخاص بلکه حتی سایر نفرات هم باید آمادگی داشته باشند تا در صورت لزوم تست دوپینگ بدهند و اگر آزمایش ندهند عواقب این امر با خودشان خواهد بود. فدراسیون روی این موضوع بسیار حساس است.

انتهای پیام/

اظهارات بیرانوند درباره رکوردگیری تیم ملی نوجوانان و جوانان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار