معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی استان زنجان از تعیین تکلیف پرونده های مربوط به موات در 20 روستای استان به سطح 5 هزارو 730 هکتار خبر داد.

تعیین تکلیف پرونده‌های موات در 20 روستای استان زنجان در سال 96به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ پیمان فقیه معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی استان زنجان در نخستین جلسه شورای اداری سال جاری با تشریح فعالیت های این معاونت در سال 96 گفت: در اداره ممیزی و حدنگاری و در حوزه رفع تداخلات در اجرای ماده 54 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر که با همکاری مدیریت اراضی انجام می شود، اقدامات مربوط به 23 روستای استان زنجان در مساحتی بالغ بر 58 هزار هکتار به اتمام رسیده است و بالغ بر 200 هزار هکتار هم در حال انجام می باشد.
وی پاسخگویی به استعلامات در سال گذشته را  هزارو 375 مورد در مساحت 40 هزار هکتار اعلام کرد و گفت: پرونده های مربوط به موات در 20 روستای استان به سطح 5730 هکتار تعیین تکلیف  شده اند.
فقیه با اشاره به اعتبارات مصوب طرح ممیزی اراضی و تفکیک مستثنیات به میزان 789 میلیون تومان نیز گفت: از این میزان 270 میلیون تومان در قالب اوراق مشارکت تخصیص یافته است که 34 درصد مبلغ یاد شده را شامل می شود.
وی با بیان اینکه استعدادیابی و بهره برداری از منابع طبیعی کل تخصیص سال قبل 545 هکتار بود، ابراز کرد: از این میزان سهم صنعت 49 هکتار، کشاورزی 32 هکتار، خدمات 6 هکتار، نیروهای مسلح 1127 هکتار، بنیاد مسکن 147 هکتار و ماده 3 قانون حفاظت 34 هکتار بوده است.
فقیه با اشاره به اقدامات مربوط به کنترل آفات و بیماری ها در سال قبل در طارم از انعقاد قرارداد به مساحت 850 هکتار خبر داد و زمان عملیاتی شدن آن را یک ماه آینده عنوان کرد.
وی با اشاره به نصب44 دستگاه آبگرمکن خورشیدی در روستای پرنگین سلطانیه و تازه کند طارم و اجرای طرح های بومی و عمرانی با درآمد بیش از یک میلیارد ریال و اقدامات مربوط به نصب فنس پیرامون نهالستان ادامه داد: عملیات نصب فنس به سطح 3 هزارو 440 مترمربع در سال 97 عملیاتی خواهد شد.

انتهای پیام/ن

اجرای پروژه های منابع طبیعی

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.