نخستین برنامه جمعه‌های پاک به منظور پاک‌سازی ساحل با مشارکت دوست‌داران طبیعت و یک انجمن مردم‌نهاد در ساحل این بندر برگزار شد.

نخستین برنامه جمعه‌های پاک در گناوه اجرا شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، نخستین برنامه جمعه‌های پاک به منظور پاک‌سازی ساحل به همت انجمن یاوران سبز اندیش طبیعت گناوه و با مشارکت دوستداران طبیعت در ساحل این بندر روز گذشته برگزار شد.

مسئول انجمن یاوران سبز اندیش طبیعت گناوه در حاشیه این برنامه  اظهار داشت: برنامه جمعه‌های پاک گناوه هر هفته با دعوت از عموم شهروندان در محلی از ساحل شهرستان به عنوان مهمترین ظرفیت طبیعی این بندر اجرا می‌شود.

وی افزود: هدف از اجرای این برنامه ترویج فرهنگ زیست‌محیطی و اقداماتی برای کاهش حجم آلایندگی‌های ساحلی از جمله پسماندها و پس‌آب‌هاست.

غلامرضا نعمتی تصریح کرد: روز گذشته در نخستین برنامه از این طرح، محدوده‌ای که در ایام نوروز پذیرای تعداد زیادی از گردشگران و مهمانان نوروزی بوده با حضور دوست‌داران طبیعت پاک‌سازی شد.

وی گفت: ضرورت نصب سطل زباله با درج پیام‌های زیست‌محیطی بر دیواره ساحلی و جلب مشارکت استفاده‌کنندگان مستمر از ساحل مانند تیم‌های فوتبال ساحلی در برنامه پاک‌سازی که در اقصی نقاط ساحل مستقر هستند در تمیزشدن و مراقبت از این ساحل زیبا بسیار تاثیرگذار و حایز اهمیت است.

مسئول انجمن یاوران سبز اندیش طبیعت گناوه بیان کرد: به این منظور انجمن یاوران سبزاندیش طبیعت ضمن پاک‌سازی ساحل در جهت تقویت مشارکت شهروندان در امر پاک‌سازی و حفاظت از آن نیز اقدام خواهد کرد.

وی بیان کرد: البته بخشی از پسماندها ناشی از رهاسازی شناورهای صیادی و تجاری است که با توجه به ضرورت آموزش در این زمینه،این انجمن داوطلبانه به دنبال آموزش صاحبان این شناورها اقدام خواهد کرد.

نعمتی بیان کرد: برنامه جمعه‌های پاک در ماه‌های آینده به اقصی نقاط شهرستان گناوه گسترش داده خواهد شد.

انتهای پیام/م

اجرای نخستین برنامه جمعه‌های پاک در گناوه

برچسب ها: پسماند ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.