مدير جهاد كشاورزي شهرستان کرمانشاه گفت: پیش بینی می شود امسال حدود 8500 هکتار از اراضی شهرستان کرمانشاه زیر کشت ذرت دانه ای برود.

نوربخش حاتمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ گفت: در سال زراعی گذشته 9924 هکتار از اراضی این شهرستان با متوسط تولید 9100 کیلو گرم در هکتار زیر کشت ذرت دانه ای قرار گرفت و از این سطح 89 هزار و 318 تن ذرت دانه ای برداشت شد و ذرت بذری در سطح 206 هکتار با میانگین 3 تن در هکتارکشت گردید و از این سطح مقدار 640 تن در مجموع ذرت بذری برداشت شد.


حاتمی ضمن مستعد دانستن اراضی این شهرستان جهت کاشت ذرت دانه ای، افزود: در راستای حفظ منابع پایه و بهره برداری بهینه از منابع آبی در سال زراعی جاری، عقد قرارداد تنها با کشاورزان ذرت کاری که دارای پروانه بهره برداری مجاز از اداره امور منابع آب می باشند، انجام می گیرد. از این رو برنامه کاهش سطح زیر کشت ذرت و افزایش راندمان مصرف آب و در نهایت افزایش تولید در واحد سطح در سال زراعی جاری دنبال خواهد شد.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه با اعلام رقام 703، 704، BC و سیمون به عنوان ارقام مناسب کشت ذرت دانه ای در شهرستان کرمانشاه، مناسب ترین زمان کاشت محصول ذرت دانه ای در این شهرستان را از اردیبهشت ماه تا اوایل خرداد ماه و زمان برداشت آن را نیز مهر ماه عنوان کرد و اظهار داشت: روش کاشت ذرت دانه ای در این شهرستان کاملاً مکانیزه و با استفاده از دستگاه های ردیفکار خواهد بود و برداشت آن نیز با استفاده از کمباین صورت خواهد گرفت.


وی  در پایان، ‎نظارت بر کاشت، داشت و برداشت محصول، ارائه مشاوره های کارشناسی جهت افزایش راندمان مصرف آب و افزایش کیفی محصول تولیدی ‏و تأمین و توزیع به موقع نهاده های کشاورزی را از جمله خدمات ارائه شده به کشاورزان ‏ ذرت کار برشمرد.

 

انتهای  پیام/ز

 

کشت ذرت دانه ای  در  مزارع  کرمانشاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.